سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

علي ايرانپور:

مکانيزه کردن کشاورزي گام بلندي در راستاي بهبود بخش کشاورزي

اختصاص اعتبارات کافي براي چندين سال متوالي افزايش توليد، خودکفايي، کاهش واردات محصولات کشاورزي و در نهايت امنيت غذايي را به دنبال خواهد داشت.

 علي ايرانپور عضو کميسيون کشاورزي، آب و منابع طبيعي در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران گفت: امروز اهميت کشاورزي بر هيچ دولتي پوشيده نيست و ما نيز تلاش هايي براي گسترش آن در کشورمان انجام داده ايم اما در حال حاضر با 2 چالش در اين بخش رو به رو هستيم. 

وي در ادامه به بيان اين چالش ها پرداخت و گفت: آب کشاورزي و محدوديت آبي که در کشور است باعث شده کشاورزي ما به سمت سيستم هاي نوين آبياري و اصلاح روش آن رو بياورد و مورد دوم کشاورزي سنتي ما است. زيرا اگر ما به دنبال توليد، بهره وري و ارزش افزود: بيشتر هستيم بايد مکانيزه کردن کشاورزي را در دستور کار خود قرار دهيم. 

علي ايرانپور در ادامه اذعان داشت: ما براي موفقيت در اين زمينه نيازمند توجه مضاعف دولت و مجلس و اختصاص اعتبارات کافي براي چندين سال متوالي هستيم تا بتوانيم هدف صنعتي شدن را دنبال کنيم. 

اين عضو کميسيون کشاورزي تصريح کرد: درحال حاضر سالانه 3 هزار ميليارد تومان به بخش کشاورزي اختصاص مي يابد در صورتي که براي مکانيزه شدن اعتباري حداقل 10 هزار ميليارد تومان را براي چندين سال متوالي نياز داريم تا در يک پروسه زماني مشخص بحث سيستم آبياري و مکانيزه کردن کشاورزي را دنبال کنيم. 

نماينده مردم شهر مبارکه اظهار داشت: پيشنهاد اعضاي کميسيون براي بودجه سال 92 اختصاص 10 درصد از منابع موجود در صندوق توسعه ملي در بخش کشاورزي بود که با مخالفت نمايندگان در صحن علني مواجه شد و تنها با اختصاص 10 درصد از منابع صندوق توسعه درسال 92 موافقت کردند که رقمي نزديک به 3 هزار ميليارد تومان مي شود. 

وي در ادامه بيان کرد: ما با اختصاص منابع موجود در صندوق توسعه ملي و هدايت آن بر بخش کشاورزي بعد از گذشت يک يا دو سال شاهد شيريني افزايش توليد، خودکفايي، کاهش واردات محصولات کشاورزي و در نهايت امنيت غذايي خواهيم بود. 

علي ايرانپور خاطرنشان کرد: در کنار تأمين نقدينگي، ارائه برنامه هاي مدون براي نيل به خودکفايي، استفاده از نظرات کارشناسي شده، استفاده از راهکارهاي مناسب بايد جزو رئوس برنامه ها قرار گيرد تا در کنار هم به نتيجه دلخواه برسند. 

وي در پايان يادآور شد: تا به امروز و با منابع موجود نيز اقدامات خوبي اعم از يک پارچه سازي اراضي در بخش کشاورزي اصلاح سيستم آبياري زراعتي صورت گرفته است. 
انتهاي پيام/

برچسب ها: مکانیزه ، کردن ، کشاورزی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.