سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل/

426 شهر کشور در معرض سیل قرار دارند

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: 426 شهر کشور در معرض سیل و حوادث ناشی از آن قرار دارند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ حسن قدمی امروز در مراسم افتتاح ساختمان مدیریت بحران اردبیل اظهار داشت: فرهنگ بیمه و بهسازی مساکن روستایی از اقدامات پیشگیرانه در کاهش حوادث، آسیب‌های طبیعی و غیرمترقبه است که در سال‌های اخیر مورد توجه قرار گرفته است.

وی گفت: در همین راستا با نظارت بنیاد مسکن بیش از یک میلیون و470 هزار واحد مسکن بهسازی و مقاوم‌سازی شده تا حوادث و تلفات ناگوار به حداقل برسد.

قدمی در ادامه از افزایش وام مقاوم‌سازی مسکن روستایی خبر داد و خاطرنشان کرد: این وام تا سقف 200 میلیون ریال افزایش یافته و علاقمندان می‌توانند با برخورداری از این تسهیلات نسبت به مقاوم‌سازی و بهسازی مساکن خود اقدام کنند.

معاون وزیر کشور در ادامه افزود: همچنان حوادث غیرمترقبه نظیر سیل، زلزله، خشکسالی،‌ رانش و ... شهرهای مختلف کشورمان را تهدید می‌کند به طوری که 96 درصد شهرهای کشورمان روی گسل زلزله هستند.

وی بیان کرد: 426 شهر نیز در کشور در معرض سیل قرار دارند که باید با اقدامات پیشگیرانه جلوی حوادث ناگوار گرفته شود.

قدمی بر ضرورت توسعه آموزش و آگاه‌سازی مردم در کاهش حوادث و تلفات ناشی از آن تأکید کرد و ابراز داشت: در قالب کارگروه پیشگیری سعی ما آگاه‌سازی و آموزش عموم مردم در مقابل حوادث مختلف است که انتظار داریم عموم مردم با آشنایی با این موارد ایمنی بتوانند تلفات ناشی از این حوادث را به حداقل برسانند.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در ادامه اعتبارات حوزه پیشگیری و مدیریت حوادث را کافی اعلام کرد و یادآور شد: در صورتی که این اعتبارات به شکل منظم و کارشناسی شده توزیع شود قطعاً ما با کمبودی در این حوزه روبه‌رو نمی‌شویم و بسیاری از نگرانی‌ها و حوادث ناگوار به حداقل می‌رسد/س.

برچسب ها: اردبیل ، مدیریت ، بحران
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.