سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اهواز/

غدیر از مظلوم‌ترین اعیاد تاریخ اسلام است/ عملکرد مطلوب خوزستان در تولید و صادرات

امام جمعه اهواز گفت: غدیر خم از مظلوم‌ترین اعیاد تاریخ اسلام است که تا به امروز آن‌گونه که باید حق این عید اجابت نشده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران اهواز؛ آیت‌الله سید ‌محمدعلی موسوی جزایری در آئین معنوی و سیاسی نماز جمعه اهواز که در مصلای امام خمینی برگزار شد، اظهار کرد: هرچه بیشتر عید غدیر خم را پاس بداریم ارادت خود را به امام علی(ع) و اهل بیت(ع) ابراز کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه بزرگداشت عید غدیر خم در واقع بزرگداشت شعائر الهی است، افزود: در سال‌های اخیر کارهای بسیار خوبی در زمینه بزرگداشت عید غدیر انجام شده است اما تا رسیدن به درجه مطلوب هنوز فاصله داریم.

نماینده ولی فقیه در خوزستان افزود: مکتب اهل بیت(ع) که همان علوم آل محمد (ص) است، از بستر غدیر به دست ما رسیده است و در واقع عید غدیر کانال ارتباطی ما با اهل بیت (ع) است.

وی به 29 مهرماه روز صادرات اشاره کرد و گفت: مسئله صادرات بسیار مهم است و خوزستان با وجود منابع طبیعی بسیار از جمله کشاورزی و شیلات می‌تواند استان موفقی در زمینه تولید و صادرات باشد.

جزایری با بیان اینکه سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد بسیار مهم است، افزود: با توجه به اینکه محدودیت‌های مناطق آزاد از دیگر مناطق کمتر است، می‌تواند عامل خوبی برای جذب سرمایه‌گذار داخلی و خارجی باشد.

وی با اشاره به اینکه ما باید براساس دیپلماسی اسلامی با کشورهای دیگر ارتباط برقرار کنیم، عنوان کرد: امروز از مرز کزابه صادرات زیادی انجام می‌دهیم که این موضوع سند افزایش قیمت پول ملی در مجامع جهانی می‌شود.

امام جمعه اهواز در ادامه نمازگزاران را به رعایت تقوای الهی فرا خواند و گفت: خداوند را همیشه باید ناظر بر اعمال خود بدانیم تا از گناه کردن به دور بمانیم.

وی به دهه ولایت اشاره کرد و افزود: در این دهه مسابقه‌ای برگرفته از کتاب نهج‌البلاغه توسط نماینده ولی فقیه در استان از شبکه خوزستان و الاهواز پخش و در انتها سوالاتی مطرح و جوایزی اهدا می‌شود.

جزایری در ادامه به روز ورزش و تربیت‌بدنی اشاره کرد و گفت: ورزش در کشورهای اسلامی باید بیش از این مطرح شود، چراکه اسلام تاکید زیادی به امر ورزش کردن دارد.

وی ادامه داد: مشکلات و امراض امروزی به خاطر ورزش نکردن و ماشینی شدن زندگی مردم است. پیشرفت تکنولوژی خوب بوده ولی باعث کم‌تحرک شدن مردم در طول روز می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان افزود: ورزشکاران به عنوان سفیران جمهوری اسلامی در میادین مختلف جهانی به شمار می‌روند و افتخار‌آفرینی آنها باعث سرافرازی نظام جمهوری اسلامی می‌شود./ب
برچسب ها: غدیر ، مظلوم ، تاریخ
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.