سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساری /

آغاز سرشماری عمومی کشاورزی در مازندران

آزمایش سرشماری عمومی کشاورزی از امروز تا 29 آبان از سوی مرکز آمار ایران در شهرهای بهشهر و دهستان بالا خیابان لیتکوه آمل آغاز شد.

مدیرکل دفتر آمار و اطلاعات استانداری مازندران در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری گفت : این آزمایش سرشماری با هدف تعیین حجم کار روزانه، بررسی کامل اقلام اطلاعاتی، بررسی شیوه‌های جدید جمع‌آوری اطلاعات، آموزش و استخراج آزمایش سرشماری عمومی کشاورزی امسال انجام می‌شود.

رشیدی افزود : بخش کشاورزی به دلیل تامین غذای مورد نیاز جامعه یکی از مهم‌ترین حوزه‌های اقتصادی کشور محسوب می‌شود.

وی مساحت کل اراضی زراعی به تفکیک آبی و دیم، تولید محصولات زراعی به تفکیک آبی و دیم، باغ و قلمستان، تولید گلخانه‌ای و کشت هیدروپونیک و تعداد انواع طیور به روش پرورش سنتی را از دیگر پرسش‌ها دانست.

وی ادامه داد: همچنین در مناطق روستایی و شهری مامور آمارگیر با فهرست‌برداری از مکان‌ها، خانوارهای بهره‌بردار را شناسایی و طی مصاحبه حضوری پرسش‌نامه بهره‌برداری را برای تمام بهره‌برداری‌های واقع در محدوده‌آبادی و شهر مورد سرشماری تکمیل می‌کند.

رشیدی تصریح کرد: در سرشماری کشاورزی حد نصاب‌هایی برای بهره‌برداری کشاورزی شامل حداقل 400 متر مربع زمین زراعی، حداقل 200 متر مربع باغ، یک راس دام سنگین گاو، گاومیش و شتر و دو راس دام سبک گوسفند و بز، حداقل 10 قطعه طیور و سایر فعالیت‌های کشاورزی به هر وسعت تولید گلخانه‌ای، پرورش زنبور عسل، پرورش کرم ابریشم و پرورش ماهی و میگو در آب‌های داخلی تعیین شده است.

مدیرکل دفتر آمار و اطلاعات استانداری مازندران بیان داشت: در آزمایش سرشماری عمومی کشاورزی امسال برای نخستین بار در تاریخ انجام سرشماری‌ها در ایران بدون کاغذ و با استفاده از ابزار الکترونیکی تبلت انجام می‌شود و استفاده از این ابزار باعث بالا رفتن دقت اطلاعات جمع‌آوری شده، کاهش زمان انتشار نتایج و کاهش هزینه‌ها می‌شود./س


برچسب ها: آغاز ، سرشماری ، عمومی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.