سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بشار جعفری : فرانسه شايستگي عضويت دائم شوراي امنيت سازمان ملل متحد را ندارد

نماينده دائم سوريه در سازمان ملل متحد با اشاره به موارد نقض حقوق زنان از عربستان ،‌ قطر و فرانسه به شدت انتقاد کرد و گفت فرانسه شايستگي عضويت دائم شوراي امنيت سازمان ملل متحد را ندارد و مشروعيتش را براي عضويت در اين شورا از دست داده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازشبکه تلويزيوني سوريه، بشار جعفري در سخناني در کنفرانس " زن ، امنيت و صلح " گفت سوريه در جهان عرب و اسلام از کشورهاي پيشتاز در تأمين همه شرايط لازم براي توانمند کردن زنان و رسيدگي به امور آنان است.
بشار جعفري گفت بحران سوريه باعث شد پديده هاي نامبارک و غير انساني به وجود آيد که با ارزشهايي که ملت سوريه و منشورهاي بين المللي به آن باور دارند مغايرت دارد و اين پديده‌ها نيز به همراه مزدوران و تکفيري‌ها به سوريه آمده است و تکفيريها نيز که داراي انديشه هاي وهابي هستند از سراسر جهان به سوريه آورده مي شوند.
وي افزود انديشه‌هاي وهابي براي زن ارزش قائل نيست و اين کار با حمايت و پشتيباني مالي قطر و عربستان و اسرائيل و فرانسه صورت گرفته است.
بشار جعفري بدون اسم بردن از عربستان گفت: در حاليکه در سوريه يک زن به عنوان معاون رئيس جمهور فعاليت مي‌کند برخي از کشورها رانندگي زنان را ممنوع کرده‌اند.
وي تصريح کرد عربستان ، قطر، اسرائيل و فرانسه و برخي ديگر از کشورها از هيچ تلاشي براي نابودي پيشرفت اجتماعي و اقتصادي و امنيتي و تمدن در سوريه دريغ نکرده‌اند و در اين راه از پولهاي هنگفت و از رسانه‌هاي بانفوذ بهره گرفته اند تا سوريه را به خاطر استقلال سياسي ملي و به سبب رويکردهايش در مخالفت با افراط گرايي تجّار دين به زانو در آورند.
بشار جعفري تصريح کرد شايد يکي از برجسته‌ترين اين فتواها که عليه زنان صادر شده است فتواي جهاد نکاح باشد.
اين فتوا را برخي سبک مغزهايي صادر کرده اند که با برخي نظامهاي عرب خليج فارس ارتباط دارند و مورد حمايت مالي و رسانه اي اين نظامها هستند و برجسته ترين آنها نيز نظامهاي قطر وعربستان هستند.
اين فتوا که اهانت به اعراب و اسلام است ،‌زنان مسلمان را به  نام دين به فحشا ترغيب مي کند.
اين مقام سوري افزود هيئت سوري گزارشي را درباره اين فتواي زشت و افکار پليدي که آن را ترويج مي کند به دبير کل سازمان ملل متحد صادر کرده و اين گزارش به عنوان يکي از اسناد رسمي سازمان ملل متحد صادر شده است.
بشار جعفري افزود سوريه که مشتاق مجازات عاملان اين جنايات است به ثبت و ضبط موارد نقض خطرناک اقدام کرده است و عاملانش را دستگير و مجازات مي کند.
بشار جعفري گفت نظامهايي که در دامن زدن به تروريسم در سوريه دست دارند بايد تحت فشار قرار گيرند تا حمايت مالي و تسليحاتي و رسانه‌اي از گروههاي تروريستي مسلح را متوقف کنند. اين گروهها ساده ترين مسائل مربوط به حقوق بشر و زنان سوريه را نقض مي کنند.
بشار جعفري گفت ما در اينجا به طور ويژه مي خواهيم از نظامهاي قطر و عربستان به علت حمايت رسانه‌اي از سبک‌مغزهايي که با دين تجارت و فتواهاي تحريک به قتل و تروريسم و تجاوز به زنان سوري صادر مي کنند بازخواست شوند.
نماينده دائم سوريه در ادامه سخنراني اش گفت کشورش از وضع بد امنيتي اردوگاههايي که در کشورهاي همسايه ، ميزبان سوريها هستند نگران است و زنان و دختران سوري در اين اردوگاهها به شدت از ناامني رنج مي برند و با فروش ، تجاوز به عنف و ازدواج اجباري روبرو هستند همه اينها نيز مسائل ثابت شده است که در گزارشهاي سازمان ملل متحد و گزارشهاي بين المللي و به تازگي در گزارشهاي رسانه‌اي غربي به آنها پرداخته شده است. گزارش شبکه تلويزيوني آر تي ال آلمان از جمله آنهاست. دو سال و نيم است که در شوراي امنيت درباره اين موضوع سخن گفته مي شود اما اين شبکه آلماني در گزارشي به مصيبتهاي دختران آواره کم سن و سال سوري که برخي از آنها چهارده سال سن دارند اشاره کرده است. اين دختران در بازاري به وسعت جهان عرب خريد و فروش مي شوند
و شيوخ صاحب درآمدهاي نفتي اين دختران را صاحب مي شوند و آنها را به نام  دين به کنيزکان خود تبديل مي‌کنند در حاليکه دين از آنان متنفر است.
بشار جعفري گفت آنهايي که بر مصائب آوارگان سوري مي افزايند به عمد اين کار را مي کنند تا از آن بهره برداري و وجهه سوريه و سوريها را مخدوش کنند.
اين مقام سوري افزود سوريه طرفهاي ذيربط در سازمان ملل متحد به ويژه شوراي امنيت و  مجمع عمومي را از اين حوادث  با ارائه تعداد زيادي گزارش و نامه هاي رسمي مطلع کرده اما متأسفانه نقش سازمان ملل در قبال اين مسئله ضعيف است در صورتيکه سازمان ملل مي تواند نقش مهمي در تحقق عدالت و بازخواست جنايتکاران ايفا کند و به اين پديده هاي غير اخلاقي  پايان دهد.
بشار جعفري درخواست کرد نيروهاي خارجي بحران آفرين  تحت فشار قرار گيرند تا مداخله تروريستي خود را در امور داخلي سوريه متوقف کنند و به نقض قانون بين الملل و منشور سازمان ملل پايان دهند.
وي همچنين حمايت از حقوق زنان سوري را در بلنديهاي اشغالي جولان خواستار شد.
بشار جعفري گفت نماينده دائم فرانسه به شيوه گستاخانه درباره سوريه در اينجا صحبت کرد. اين شيوه گستاخانه به هيچ وجه شايسته نماينده يک کشور عضو دائم شوراي امنيت سازمان ملل متحد نيست. به نظر مي رسد نظام فرانسه به علت افراط گرايي و کناره گيري مداوم از مسئوليتهايي که بر عهده يک عضو دائم شوراي امنيت است و به علت مداخله خونين پاريس در امور داخلي بسياري از کشورهاي عضو از جمله سوريه ، مشروعيتش را براي حضور در شوراي امنيت به عنوان نماينده دائم از دست داده است.
وي تصريح کرد نظام فرانسه و سياستهاي مداخله جويانه‌اش که با قطعنامه هاي   شوراي  امنيت مغايرت دارد و همچنين  اقدام اين کشور به تشويق و مسلح کردن و حمايت از گروههاي مسلحي که با  حضور در کنفرانس ژنو مخالفت مي کنند و خون سوريها را مي ريزند باعث مي شود نظام فرانسه از جمله کشورهايي باشد که صلح و امنيت بين المللي را تهديد مي کند و اين کشور در صف کشورهاي حافظ امنيت قرار ندارد.
برچسب ها: بین الملل ، سوریه ، فرانسه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.