سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سمنان/

اقتصاد مقاومتي راه مقابله با تهديدات دشمنان است

استاندار سمنان گفت: اقتصاد مقاومتي راه مقابله با تهديدات و تحريم هاي اقتصادي دشمنان است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران از سمنان ؛محمد وكيلي در ديدار جمعي از مديران بخش ها و دستگاههاي اجرائي و قوه قضائيه به توسعه پايدار در اين استان اشاره كرد و افزود: توسعه در ابعاد اقتصادي، اجتماعي و اجرائي در اين استان مهم است و مهمترين بحث اقتصادي مساله مقابله با تهديدات و تحريم هاي دشمنان است.

استاندار سمنان افزود: براي دنيا ثابت شده كه نظام مقدس جمهوري اسلامي در مقابل همه بحران ها مي تواند بايستد و آنها راه تحريم اقتصادي را در پيش گرفتند و يكي از راهها بحران فرهنگي است و توجه به مباحث اعتقادي و ريشه اي، دشمنان به دنبال تهاجم فرهنگي و شبيخون فرهنگي هستند و بنيان هاي اعتقادي جامعه را هدف قرار داده اند و در اين عرصه مسائل و تهديدات شبيخون فرهنگي جدي و توجه و مقابله با آن ضروري است.
وي گفت: بهترين راه براي مقابله با تهديدات اقتصادي توجه و رعايت اقتصاد مقاومتي مد نظر مقام معظم رهبري است و در اين استان قابليت هاي فراواني از لحاظ اقتصادي و كشاورزي وجود دارد كه مي تواند به عنوان كالاهاي صادراتي مورد توجه قرار گيرد.
وي خربزه گرمسار، انار سمنان، پسته دامغان، انگور و زردآلو شاهرود، دامپروري مناسب و كشاورزي خوب، را از ظرفيت هاي اين دانست و گفت: اين عوامل براي مقابله با مشكلات اقتصادي بايد مورد توجه قرار گيرد.
استاندار سمنان اضافه كرد: توجه به صرفه جوئي و جلوگيري از اسراف راه ديگر مقابله تهديدات اقتصادي است اگر ۲۰ درصد جلوي ضايعات در مصارف گرفته شود حدود ۷۵ درصد واردات گندم كاهش مي يابد.
وي گفت: اين نياز به فرهنگ سازي دارد كه نقش صدا و سيما، ارشاد و دستگاههاي فرهنگي در اين زمينه حائز اهميت است.
وكيلي بر استفاده بيشتر از فرصتهاي وجود ۱۰۰ هزار دانشجو، بيش از ۱۰۸ هزار دانش آموز در استان سمنان به عنوان يك پتانسيل مهم و اساسي تاكيد كرد.
وي گفت: همه مديران بايد تلاش كنند اگر معضل و مشكلي در بخشي وجود دارد با كمك ديگر دستگاهها اين مشكل برطرف شود و با تدبير مي توان از تهديدات و تحريم هاي اقتصادي و فرهنگي گذشت.
استاندار سمنان افزود: مردم با انتخاب اخير آگاهانه، رأي به تغيير دادند در ايران اسلامي قبل از انتخابات مشكلات فراواني وجود داشت كه امروز در فضاي آرام و با تدبير، اميد و تلاش بيشتر دولت خدمتگزار به دنبال حل مشكلات و ايجاد فضاي با نشاط و آرام در كشور است/س
برچسب ها: اقتصاد ، مقاومتی ، تهدیدات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.