سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهرهاي مختلف مصر شاهد تظاهرات در مخالفت با کودتا بود

هزاران نفر در حمايت از بازگشتن محمد مرسي به قدرت در خيابانهاي قاهره تظاهرات کردند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، شهرهاي مختلف مصر به درخواست ائتلاف ملي حمايت از مشروعيت  شاهد تظاهرات در مخالفت با کودتا بود. 

مقامات مصري در اقدامي پيش دستانه براي جلوگيري از تظاهرات ائتلاف حمايت از مشروعيت و جماعت اخوان المسلمين بعد از نماز جمعه اين ميادين را بستند.

ائتلاف ملي حمايت از مشروعيت در مصر در بيانيه اي از طرفدارانش خواست ‌بعد از نماز جمعه در ميدانهايي که مشخص کردند تظاهرات برپا کنند. 

تظاهرکنندگان اين علامت را نماد مقاومت مي دانند. 

تظاهرکنندگان همچنين تصاويري از کشته شدگان در عمليات برچيدن تحصن رابعه العدويه و النهضه و ديگر حوادث از جمله حادثه مقابل کاخ رياست جمهوري را با خود حمل مي کردند. برخي از تظاهرکنندگان نيز تصاوير محمد مرسي رئيس جمهور برکنار شده مصر را با خود حمل مي کردند. 
محمد السيد از تظاهر کنندگان طرفدار مرسي مي گويد من امروز به تظاهرات آمده ام تا از کساني که مشروعيت دارند حمايت و به کودتا اعتراض کنم، کودتايي که ناکامي اش هر روز آشکارتر مي شود و وضع کشور را هر روز بدتر مي کند. هر روز جوانان که تنها جرمشان مخالفت بود مي کشد. ما هر چيزي را که در انقلاب به دست آورده بوديم در کودتا از دست داديم.

محمد يوسف تظاهر کنندگان ديگر مصري مي گويد من آمده ام چون مصري ها براي احقاق حق خود بعد از کودتا مي جنگند. همه مي گويند که مي خواهند از صندوق هاي راي محافظت کنند. همه مي گويند براي نخستين بار در انتخاباتي آزاد و عادلانه رئيس جمهوري را انتخاب کرده اند که فقط بايد با صندوق راي از کار برکنار شود. 
برچسب ها: مصر ، تظاهرات ، مرسی ، کودتا ، morsi ، egypt
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.