سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در دیدار با محمود عباس ؛

مرکل خواستار خویشتن داری اسرائیل در موضوع شهرک سازی ها شد

آنگلا مرکل صدراعظم آلمان روز جمعه در برلین پس از مذاکره با محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، خویشتن داری » رژیم صهیونیستی را در توسعه شهرک سازی در سرزمین فلسطین خواستار شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازخبرگزاری فرانسه ، مرکل در کنفرانس خبری مشترک با عباس گفت :  ما از اسرائیل می خواهیم در خصوص توسعه شهرک سازی از خود خویشتن داری نشان دهد. 
یک سازمان غیردولتی فرانسوی روز پنجشنبه اعلام کرد ساخت شهرک های اسرائیلی ها در سرزمین فلسطین در شش ماه اول سال 2013، 70 درصد افزایش یافته است. ساخت این شهرک ها بخت موفقیت مذاکرات صلح را کمتر می کند. 
عباس گفت :  ساخت و سازهای اسرائیل در سرزمین های اشغالی به شدت افزایش یافته است. 
وی ساخت این شهرک ها را  غیرقانونی  توصیف کرد و گفت :  ما از دولت اسرائیل می خواهیم این فعالیت ها را متوقف کند. 
صائب عریقات مذاکره کننده ارشد فلسطینی روز پنجشنبه دولت بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل را به  نابود کردن روند مذاکرات صلح  متهم کرد. 
مرکل در دیدار با عباس، تلاش آلمان را در جهت پیشرفت مذاکرات صلح اسرائیل و فلسطین و یافتن راه حلی برای دو کشور » یادآور شد. 
عباس به نوبه خود از حمایت اقتصادی آلمان و نقش این کشور در روند صلح تشکر کرد. 
عباس خطاب به دولت اسرائیل گفت :  فلسطینی ها برای آنکه مذاکرات نتیجه بخش باشد، سرمایه گذاری کرده اند. ما باید از این بخت تاریخی استفاده کنیم. 
به رغم آنکه احتمال دارد ائتلاف جدیدی از محافظه کاران در دولت آلمان به قدرت رسند، مرکل اعلام کرد سیاست خارجی دولت آینده آلمان در چارچوب ادامه حمایت از مذاکرات خواهد بود. 
برچسب ها: بین الملل ، مرکل ، عباس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.