"حبيب اله بهمني" كارگردان سينما و عضو هيات انتخاب جشنواره فيلم كوتاه در گفتگو با خبرنگار حوزه سينما باشگاه خبرنگاران در خصوص فيلم كوتاه بيان كرد: فيلم كوتاه جريان خاصي دارد و مقدمهاي براي ورود به فيلم حرفهاي بوده البته دغدغه بعضي از فيلمسازان ساخت فيلم كوتاه است و اين عرصه را دنبال ميكنند.
وي در خصوص راهكارهاي توجه بيشتر به فيلم كوتاه افزود: علاقمندان فيلم كوتاه ميتوانند فضايي را براي همديگر ايجاد كنند كه آثارشان در آن مكان به نمايش گذاشته شود و با تشكيل گروهها فيلمهايشان را مورد نقد و بررسي يكديگر قرار دهند كه مهمترين مكان براي اكران اين آثار،ايجاد پاتوق فرهنگي براي فيلم كوتاه است.
بهمني اظهار داشت: ممكن است كه فيلم كوتاه مقدمهاي براي ساخت فيلم بلند باشد ولي به اين معني نيست كه تنها راه ساخت فيلمهاي بلند، فيلم كوتاه باشد.
وي ادامه داد: فيلم كوتاه شرايطش متفاوت بوده و در واقع بيشتر فيلمسازان فيلم كوتاه، از روي عشق و علاقه فيلم ميسازند.
عضو هيات انتخاب بخش داستاني، جشنواره فيلم كوتاه تهران تصريح كرد: فيلم كوتاه نيازي به صنعت سينما نداشته بلكه صنعت سينما به فيلم كوتاه نيازمند است و اين به اين معني نيست كه فيلم كوتاه نميتواند حركت خودش را تداوم بخشد.
اين كارگردان اظهار داشت: فيلم كوتاه نقاط قوت و ويژگيهاي دارد كه به صنعت سينما كمك ميكند و آن پرداختن به سوژههاي خاص و تازه بوده و هزينههاي كمتري دارد.
بهمني گفت: پرداختن به سوژههاي خاص در فيلمهاي حرفهاي هزينههاي زيادي را ميطلبد.
عضو هيات انتخاب جشنواره فيلم كوتاه گفت: فيلمسازان فيلم كوتاه با دور هم جمع شدن ديدگاههايشان را در زمينههاي فيلم كوتاه با هم به گفتگو بگذارند.
اين كارگردان در خصوص سطح كيفي آثار جشنواره افزود: سطح كمي آثار رشد بالايي داشته و فيلمسازان زيادي در اين جشنواره شركت كردند.
وي ادامه داد: فيلمها به لحاظ كيفي در مقايسه با سالهاي گذشته بهتر شده است.
بهمني ضمن اشاره به اينكه مضمون و ساختار از ملاكهاي اصلي انتخاب آثار بود، عنوان كرد: مضمون آثار بايد در قالب مناسب ارائه شده و به ساختار و تكنيك در فيلمهايشان توجه كرده باشند.
وي افزود: قضاوتها در انتخاب آثار نسبي است و آثاري وجود داشت كه در كنار ديگر آثار به لحاظ ساختار مشابه بودند.
اين كارگردان اظهار داشت: آثار زياد با كيفيتي در جشنواره حضور داشت اما تعداد معدودي از اين فيلمها به بخش مسابقه راه پيدا كردند و انتخاب اين آثار به اين معني نيست كه بقيه فيلمها فاقد ارزش باشند بلكه به طور نسبي فيلمهاي كوتاه انتخاب شدند.