سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

2 ماه سکوت در مورد قهرمانی بسکتبال؛

ماجرای یک تقدیر و تهدید ملی پوشان بسکتبال به کناره گیری

بیش از 2 ماه از قهرمانی تیم ملی بسکتبال در آسیا گذشته و سکوت مسئولان در این مورد به جایی رسید که بالاخره صدای تمام ملی پوشان را در آورده و کار را به تهدید برای کناره گیری از تیم ملی کشاند.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ گلایه های ورزشکاران رشته های پایه و کم طرفدار از کم توجهی ها، موضوع عجیبی در ورزش ایران به شمار نمی رود اما وقتی موضوع به بسکتبال می رسد که یکی از پر طرفدارترین رشته ها با تعداد زیاد تماشاگران در شهرهای مختلف است، جریان فرق می کند.

بسکتبالی ها که بعد از هر قهرمانی برای مدتی اعتراض کرده و تا مسابقات مهم بعدی موضوع را فراموش می کنند این بار با دیدن تفاوت آشکار برخوردها میان خود و ملی پوشان والیبال تا آستانه تهدید به کناره گیری هم پیش رفتند.

 هر چند والیبالی ها اعتقاد دارند که این بی توجهی به بسکتبال ربطی به آنها ندارد اما نمی توان مقایسه این دو رشته با هم را چندان بی ربط دانست. نام دو ورزش والیبال و بسکتبال با توجه به اینکه هر دو رشته های توپی، گروهی و غیرفوتبالی هستند، همیشه کنار هم قرار می گیرد و حتی تمام رسانه ها این رشته ها را در زیر مجموعه "توپ و تور" به هم وصل می کنند. همین کنار هم قرار گرفتن باعث می شود شرایط آنها ناخودآگاه با یکدیگر مقایسه شده و حتی گاهی رو در روی هم قرار بگیرند.

از طرفی همین شباهت ها این انتظار را به وجود می آورد که توجهات بین دو رشته نیز به یک اندازه تقسیم شوند. توجهاتی که با توجه به محبوبیت و اهمیت رشته ها می تواند در جایگاهی بعد از فوتبال و در کنار ورزشی مثل کشتی قرار بگیرد.

اما طی چند سال گذشته با اوج گرفتن رشته والیبال، شرایط به گونه ای رقم خورده که به اهالی بسکتبال احساس تبعیض دست داده و خواسته یا ناخواسته این دو رشته را روبروی هم قرار می دهد. 

تقدیر بلافاصله از والیبال و سکوت در مورد بسکتبال

این تابستان هم والیبالیستها بعد از بازیهای خوب در لیگ جهانی مورد تقدیر قابل توجهی قرار گرفته و در آخرین روزهای دولت قبلی، 50 میلیون تومان پول و اجازه وارد کردن ماشین از خارج کشور را در مراسم تقدیر با حضور رئیس جمهور سابق دریافت کردند اما قهرمانی بسکتبال کوچکترین واکنشی را از سوی مسئولان ورزشی در پی نداشت و نه تنها خبری از پاداش برای بکستبالیستها نبود بلکه حتی تقدیری خشک و خالی با دعوت از بازیکنان تیم ملی هم صورت نگرفت.

اما صدای ملی پوشان بسکتبال زمانی در آمد که ملی پوشان والیبال بلافاصله بعد از قهرمانی در آسیا که در ردیفی کاملا مشابه با قهرمانی بسکتبال قرار داشت به آکادمی ملی المپیک دعوت شده و مورد تقدیر قرار گرفتند.

تهدید ملی پوشان بسکتبال به کناره گیری

در نهایت بعد از گذشته دو ماه از قهرمانی آسیا،‌ملی پوشان بسکتبال تک به تک شروع به گلایه از مسئولان ورزش و بی توجهی به قهرمانی خود کردند. صمد نیکخواه در آخرین مصاحبه خود تاکید کرد که با این تبعیض ها نه خود به تیم ملی می رود و نه اجازه حضور سایر ملی پوشان را می دهد.  حامد حدادی با استفاده از صفحه اجتماعی خود از این حرف حمایت کرده و با اشاره به بی توجهی ها نوشت: "به نظر شما این کارها حضور ما در تیم ملی را تحت الشعاع قرار نمی دهد؟"

جواد داوری ملی پوش اصفهانی تیم ملی نیز با اشاره به تقدیر از والیبالی ها در مصاحبه ای تا کید کرد:" شاید خون والیبالیست ها رنگین تر از ماست که دو روز از قهرمانی شان نگذشته از آنها تقدیر می‌کنند، با این اتفاق مسئولان ورزش لطف‌شان را بار دیگر شامل حال بسکتبال کردند! بی توجهی به بسکتبال تکراری شده است و صحبت های ما هم دیگر فایده ای ندارد."

سایر ملی پوشان هم جسته و گریخته از این موضوع گلایه کرده و هر کدام به نحوی نارضایتی خود را نشان دادند تا در نهایت مجلس شورای اسلامی محمود مشحون، رئیس فدراسیون را برای تقدیر دعوت کرد!

دعوت از مشحون به جای ملی پوشان

هر چند هنوز مشخص نیست که با دعوت از محمود مشحون رئیس فدراسیون بسکتبال به مجلس در هفته آینده به چه نحوی قرار است از بسکتبال تقدیر شود اما اگر قرار بر تقدیر از شخص رئیس فدراسیون در این جلسه باشد، باز هم فرقی به حال ملی پوشان ایجاد نشده و نارضایتی آنها ادامه خواهد داشت. 

حتی در صورت تقدیر از بازیکنان هم با توجه به گذشت دو ماه از قهرمانی و مصاحبه ها و مطالب متعدد در یادآوری این نکته، فرقی در ماجرا ایجاد نشده و اصل نادیده گرفتن بسکتبال پابرجا می ماند.

پايان متن/مح




برچسب ها: بسکتبال ، والیبال ، گلایه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.