سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در عرض 5 دقيقه در محل كار به "شادي" برسيد

روانشناسان به راهكارهاي جديدي براي شاد بودن در محل كار حتي در وسط پروژه‌هاي سنگين و پيچيده دست يافته‌اند كه باعث رضايت شغلي و رواني كارمندان مي‌شود.

به گزارش خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران، بر اين اساس مواردي كه باعث عصبانيت در محل كار مي‌شوند از جمله عواملي هستند كه باعث كاهش كارايي افراد مي‌شود، روانشناسان توصيه مي‌كنند تا كارمندان در اين هنگام از طريق صحبت با همكاران و يا مشتريان بنگاه اقتصادي علت عصبانيت خود را براي آنها شرح دهند و آنگاه خواهند ديد كه عصبانيت آنها فروكش خواهد كرد.

گفتني است از جمله كارهايي كه فرد كارمند در هنگام عصبانيت براي كاهش اين حالت مي‌تواند انجام دهد، نوشيدن يك ليوان آب سرد، تنفس عميق براي چند دقيقه و شست‌وشوي صورت با آب سرد است كه مي‌تواند باعث كاهش فشار خون و انجام تصميم‌گيري‌هاي صحيح شود.

همينطور روانشناسان به كارمندان توصيه مي‌كنند براي جلوگيري از افسردگي، عصبانيت و دلخور بودن در محيط كار سعي كنند تا با همكاران خود ارتباط تعاملي خوبي داشته باشند و كارهايي مانند حسادت، قهر، دعوا، غيبت پشت سر همديگر و رقابت‌هاي كاري ناسالم را انجام ندهند.

روانشناسان همچنين به كارمندان توصيه مي‌كنند تا از تمامي مزايا و امكاناتي كه سازمان آنها در اختيار كارمندان قرار مي‌دهد، مانند سفر، مزاياي درماني و ساير مزايا حتما استفاده كنند تا انگيزه و علاقه‌ي بيشتري براي كار كردن پيدا كنند.

در آخر روانشناسان به كارمندان توصيه مي‌كنند تا هميشه به يك وضعيت بدتر فكر كنند و خود را در آن وضعيت ببينند، در اين صورت آنها از شرايط كاري خود لذت بيشتري مي‌برند./ح

انتهاي پيام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.