سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ترفند ویندوز8/

چگونه رایانه خود را خودکار خاموش کنیم؟

این روزها بسیاری از کاربران سیستم عامل رایانه خود را به ویندوز 8 تغییر داده اند اما به دلیل عوض شدن این ویندوز با برخی ترفندهای آن آشنا نیستند. قصد دارید اینجا یکی از مهمترین این ترفندها را به شما یاد بدهیم.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، ويندوز 8 مانند ويندوزهاي قبلي به شما امکان مي دهد اجراي ابزارهاي موجود در سيستم را زمان بندي کنيد. يکي از پرکاربردترين ويژگي هاي اين بخش، زمان بندي خاموش شدن سيستم است.

اگر سيستم شما داراي ويندوز 8 است و مي خواهيد چنين تنظيماتي را انجام دهيد، با ما همراه شويد.ابتدا از صفحه شروع عبارت Schedule tasks را جست وجو و سپس با کليک روي ابزار مورد نظر، آن را اجرا کنيد.

حال از بخش Actions در سمت راست، روي گزينه Create Task کليک و سپس در کادر Name از زبانه General يک نام دلخواه براي اين کادر جديد مشخص کنيد؛ به عنوان مثال مي توانيد عبارت Shutdown at Night را تايپ کنيد. در ادامه به زبانه Triggers برويد و روي گزينه New کليک کنيد.

 حال در مقابل عبارت Begin the task، گزينه On a schedule را انتخاب و در بخش تنظيمات، گزينه Daily را با مشخص کردن مقدار «1» در کادر Recur every انتخاب کنيد. در کادرهاي مقابل گزينه start ، مي توانيد تاريخ روز جاري و ساعت مورد نظر براي خاموشي خودکار را مشخص کنيد. البته توجه داشته باشيد که ديگر گزينه ها در بخش Advanced Settings غيرفعال و تنها علامت کنار عبارت Enabled فعال باشد.

حال به زبانه Actions برويد و روي New کليک کنيد؛ در کادر Program/script عبارت shutdown را وارد و روي OK کليک کنيد. در نهايت به زبانه Conditions مراجعه و کادر کنار عبارت Start the task only if the computer is idle for را علامت دار و يا به عبارت ديگر فعال کنيد و سپس مقادير موجود در 2 کادر مقابل را مشخص کنيد و با کليک روي OK تنظيمات خود براي خاموش شدن خودکار رايانه در ساعت مقرر را به پايان برسانيد.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.