سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استاندارد ضامن تغییرات مثبت صنعت گردشگري خواهد شد

همگام با سازمان جهاني استاندارد، خط مشي توسعه و افزايش کیفیت خدمات گردشگری به تحقق شعار استاندارد ضامن تغییرات مثبت مي رسد.

هنسا قادری، دبیرکمیته متناظر استانداردسازی گردشگری و خدمات وابسته (ISIRI/TC228)، در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، استاندارد کلید ورود به بازارهای رقابتی، عنوان کرد و گفت: افزایش کیفیت همواره عامل برتری در بازارهای رقابتی است و استانداردها ابزارهایی مناسب برای ارتقاء کیفیت به شمار می آیند.

وي ادامه داد: استاندار درحوزه گردشگری نیز مانند سایر حوزه ها می توانند عاملی انگیزشی برای ایجاد بازار رقابتی باشند.

قادری با اشاره به چالش های پيش روي توسعه صنعت گردشگری، تصريح کرد: بدون شک مقوله گردشگری چه در سطح ملی و چه درسطح بین المللی با چالش هایی روبروست که عمده اين مسائل و مشکلات از جمله آسیب های زیست محیطی ناشی از گردشگری، خطرات بالقوه گردشگری در حوزه توریسم ماجراجویانه، ارائه خدمات نامناسب توسط آژانس های مسافرتی و دفاتر پذیرش گردشگر و... ريشه در فقدان یا عدم رعایت استاندارد دارند.

دبیرکمیته متناظر استانداردسازی گردشگری و خدمات وابسته در ادامه با تاکيد بر شعار سال جاري سازمان جهاني با عنوان"استاندارد ضامن تغییرات مثبت"، گفت: در کشور ما نیز مانند تمام نقاط جهان تدوین، ترویج و اجرای استانداردها می تواند راهکار مناسب برای مقابله با این چالش ها و حرکت به سوی تغییرات مثبت منتج از آن باشد.

وي ادامه داد:‌ انطباق خدمت ارائه شده با انتظار مشتری، حق انتخاب بیشتر، افزایش کیفیت و کاهش قیمت خدمات ، افزایش ایمنی، افزایش رضایت مشتری، کاهش پیامدهای نامناسب زیست محیطی و مانند آن تنها در سايه تدوین، ترویج و اجرای استاندارد، محقق خواهد شد.

***جريان استاندارد سازي خدمات گردشگري ادامه دارد

قادری در ادامه با اشاره به اينکه کمیته متناظر همگام با کمیته TC228 سازمان جهاني ایزو، تابع سیاست های سازمان ملی استاندارد است،‌ تصريح کرد: مسیری کمیته متناظر با هدف تدوین استانداردهای حوزه گردشگری وخدمات وابسته اهداف مشخص است و تدوین استانداردها با برنامه ریزی و بر اساس زمان بندی انجام می شود.

وي در خصوص تدوين استاندارد خدمات گردشگري در کشور، اظهار داشت:‌ تاکنون استانداردهای خدمات گردشگری در کمیته ملی خدمات مطرح می شد که قرار است به تدریج این استانداردها در کمیته ملی ویژه گردشگری مطرح گردند، در اين راستا استانداردهای گردشگری بدون اینکه وقفه ای در تدوین آنها صورت گیرد ازکمیته خدمات به کمیته گردشگری منتقل خواهند شد.

دبیرکمیته متناظر استانداردسازی گردشگری و خدمات وابسته با اشاره به تغيير و تحولات در سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري ابراز اميدواري کرد: خط مشي توسعه گردشگری و توجه به کیفیت خدمات گردشگری، با رویکرد مثبت به سوی استاندارد سازی و تعامل بیشتر با سازمان ملی استاندارد از طریق کمیته متناظر همراه باشد تا در نهايت به تحقق شعار استاندارد ضامن تغییرات مثبت دست یابیم.

انتهاي پيام/

برچسب ها: گردشگری ، صنعت ، تغییرات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.