سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معتبرترین "مرکز لیزر دندانپزشکی" در دانشکده دندانپزشکی شهید بهشتی

بخش لیزر دانشکده دندانپزشکی شهید بهشتی یکی از معتبرترین مراکز آموزشی ، تحقیقاتی و درمانی لیزر در سطح کشور است.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ دکتر محمداثنی عشری، استاد بخش اندودانتیکس و مسئول بخش لیزر دانشکده دندانپزشکی شهید بهشتی در مورد فعالیت بخش لیزر گفت :این بخش فعالیت خود را از سال ۷۴ شروع کرد و در سال90 با خرید دستگاههای جدید " اربیوم " و "دایود" فعالیتهای خود را گسترشداد. طی ۲سال گذشته تعداد پروژه های پژوهشی ۳ برابر افزایش یافته و کلاس های آموزشی موظف جهت دستیاران رشته بیماریهای دهان و سایر دانشجویان و دستیاران علاقمند طراحی گردیده است. با حمایت های ریاست دانشکده دندانپزشکی از سال ۹۱ دوره فلوشیپ مشترک با دانشگاه جنوآی ایتالیا را شروع کرد و اولین گروه تحت آموزش ، فارغ التحصیل شدند.

وی افزود :از مهرماه سال۹۲ با مساعدت مسئولین دانشکده لیزرهای متنوع در طول موج های متفاوت (کم توان و پرتوان) جهت درمان بیماریهای دهان و دندان تهیه و مورد استفاده قرار گرفته است.

اثنی عشری در مورد خدماتی که در این بخش ارائه می شود عنوان کرد: در این بخش از لیزر در تشخیص پوسیدگی های اولیه نهفته و غیر قابل تشخیص دندانی ، جراحی بافت نرم ، برداشت نسج سخت مینا ، عاج و استخوان به کمک لیزرهای اربیوم ، ضدعفونی کردن کانال ریشه دندان و لثه بیماران مبتلا به مشکلات بیماری پریودونتال ، درمان دردهای مفصلی گیجگاهی فکی با استفاده از لیزر کم توان، درمان زخم های دهانی از قبیل آفت و تب خال ، پمفیکوس و لیکن پلان ،کاهش حساسیت های دندانی ، کاهش درد و افزایش ترمیم بعد از درمان های جراحی و ... استفاده می شود.

 مسئول بخش لیزر دانشکده خاطر نشان کرد: با توجه به کادر مجرب در دانشکده (یک نفرPHDلیزر و هشت نفر فلوشیپ لیزر که همگی از اساتید دانشکده می باشند) و دستگاههای فوق الذکر، این بخش از نظر علمی و تجهیزاتی یکی از معتبرترین مراکز آموزشی ، تحقیقاتی و درمانی لیزر در سطح کشور محسوب می شود و آمادگی ارائه خدمات به بیماران نیازمند و آموزش اساتید و همکاران علاقمند سایر دانشکده های دندانپزشکی را دارد./ح

انتهاي پيام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.