سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پایان رزمايش مشترک آمريکا و ژاپن

رزمایش مشترک تفنگداران دریایی آمریکا و نیروهای دفاع از خود ژاپن که برای نخستین بار با استفاده از هواپیماهای ملخ دار اوسپری آمریکا در استان شیگا در غرب ژاپن برگزار شده بود، پایان یافت.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  خبرگزاری شین هوا، بالغ بر 230 نیروی نظامی آمریکایی و ژاپنی در این رزمایش 11 روزه شرکت کردند.

بنا بر اعلام شبکه تلویزیونی نیپون هوسو کیوکایی ژاپن، این رزمایش در چارچوب تلاش های دو کشور برای کاهش فشار بر پایگاه های نظامی آمریکا در استان اوکیناوا و ساکنان آن ، در استان شیگا برگزار شد.

بنا بر اعلام این شبکه تلویزیونی، دو فروند هواپیمای حمل و نقل اوسپری ام وی-22 ، شانزدهم اکتبر برای نخستین بار در رزمایش آموزشی مشترکی که در ژاپن برگزار شد، شرکت کردند. این دو هواپیما جزء اسکادران مستقر در پایگاه هوایی فوتنما آمریکا در استان اوکیناوا واقع در جنوب این کشور بودند.

قرار است هفته آینده نیز مانور مقابله با بلایای طبیعی در استان کوچی واقع در جزیره شیکوکو در غرب ژاپن برگزار شود. در این مانور پس از شبیه سازی زلزله مهیب در سواحل ژاپن، از هواپیماهای حمل و نقل اوسپری برای عملیات شبیه سازی شده امداد و نجات استفاده خواهد شد.

بنا بر اعلام رسانه های ژاپن، تصمیم مقامات ژاپنی برای استفاده از این هواپیماها در مانور هفته آینده موجب نگرانی مردم به علت ناامنی این هواپیماها شده است. این در حالی است که مسئولان دفاعی کشور برای رفع نگرانی شدید مردم با مسئولان شهرهای ساحلی که قرار است مانور آنجا برگزار شود، بارها دیدار کرده اند.
برچسب ها: رزمایش ، آمریکا ، ژاپن ، پایان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.