سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وکلای مدافع "السنوسي" خواستار محاکمه او در دادگاه کيفري بين المللي

وکلای مدافع "عبدالله السنوسی" رئیس دستگاه اطلاعات لیبی در زمان حکومت معمر قذافی، خواستار تجدید نظر دادگاه کیفری بین المللی در موافقتش با محاکمه السنوسی در لیبی شدند و اعلام کردند السنوسی باید در مقر دادگاه کیفری بین المللی در لاهه محاکمه شود.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه ؛ "بن امرسون" وکیل مدافع در سندی که منتشر شد اعلام کرد، دولت لیبی از توانایی و اراده لازم برای محاکمه عادلانه السنوسی برخوردار نیست و دادگاه با اعلام این که نمی تواند به این پرونده رسیدگی کند، مرتکب اشتباه شد.

قضات دادگاه کیفری بین المللی روز جمعه موافقت کردند که لیبی السنوسی را محاکمه کند. چنین اقدامی در تاریخ این دادگاه بی سابقه بوده است.

بر اساس معاهده رم که دادگاه کیفری بین المللی بر اساس آن تشکیل شد، این دادگاه نمی تواند هیچ مظنونی را محاکمه کند مگر این که کشور متبوع این فرد نتواند یا نخواهد او را محاکمه کند.

قضات اعلام کردند تدابیر اتخاذ شده برای محاکمه السنوسی را مقامات ذیربط اتخاذ کرده اند. اما وکلای مدافع السنوسی با این نظر موافق نیستند.

امرسون نوشت، السنوسی سیزده ماه است که در لیبی در بازداشت است بدون آن که به رغم درخواست های مکرر او برای مشورت با وکلا، توانسته باشد وکلای مدافع خود را ببیند. وی افزود ارتباط السنوسی با جهان خارج کاملا قطع شده است و درخواست ملاقات او با اعضای خانواده اش نیز رد شده است.

دادگاهی در طرابلس 24 اکتبر مشخص خواهد کرد که آیا سیف الاسلام قذافی و عبدالله السنوسی و دیگر مسئولان بلندپایه رژیم معمر قذافی را متهم خواهد کرد یا خیر.
در تازه ترین موردی که السنوسی در دادگاه زنتان در جنوب غرب طرابلس حضور یافت، دهها عضو خانواده قربانیان کشتار در زندان ابوسلیم در سال 1996 در مقابل دادگاه تجمع کردند و خواستار اجرای عدالت درباره او شدند.
 
السنوسی که با قذافی رابطه خویشاوندی داشت از جمله معدود افراد بانفوذ در رژیم سابق لیبی و یکی از مسئولان سرکوب قیام خونین مردمی در سال 2011 بود.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.