سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اذعان منابع صهيونيست به شکست مذاکرات سازش

منابع رژیم صهیونیستی به شکست مذاکرات سازش میان این رژیم وتشکیلات خودگردان فلسطین اذعان کردند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی القدس،مسیر مذاکرات جاری میان رژیم اسرائیل وتشکیلات خودگردان به بن بست رسید؛درهمین چارچوب روزنامه اسرائیلی معاریو درنسخه امروز خود خبرهای قبلی که شکست مذاکرات را پیش بینی می کرد،تأیید نمود.

این روزنامه تصریح کرد شکست مذاکرات به علت بروز اختلافات اساسی میان طرفین درباره موضوع مرزها رخ داد زیرا رژیم اسرائیل خواستار اجاره منطقه غور-دشت- اردن درشرق کرانه غربی به مدت چند دهه شد که تشکیلات خودگردان با این درخواست مخالفت کرد.

رادیو اسرائیل نیزاعلام کرد منابع فلسطینی به روزنامه معاریو گفتند رژیم اسرائیل بر تسلط نیروهای ارتش این رژیم بر مرزهای شرقی فلسطین با اردن اصرار دارد و با سپردن حفاظت از این مرزها به نیرویی بین المللی مخالفت می کند.

این رادیو افزود درعین حال نباید این خبرها را به معنای مرگ مذاکرات تلقی کنیم زیرا بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل از تصمیم خود برای مذاکره با جان کری وزیر امورخارجه آمریکا درهفته آینده درباره مذاکرات هسته ای میان گروه پنج به علاوه یک و ایران ونیز مذاکرات صلح با فلسطینی ها خبرداده است.

شبکه القدس افزود درهمین حال گفته می شود که شیمون پرز رئیس رژیم اسرائیل با نتانیاهو درباره مذاکرات جاری با فلسطینی ها اختلاف نظر دارد،پرز درهمین چارچوب گفته است مذاکرات صلح کنونی با طرف فلسطینی،آینده اسرائیل به عنوان یک کشور یهودی و دمکراتیک را مشخص می کند.

اما نتانیاهو تأکید کرد امنیت اسرائیل ایجاب می کند که نیروهای اسرائیلی درمنطقه غور اردن حضور داشته باشند وی افزود تل آویو با تشکیل کشور دو قومیتی مخالف است و اجازه تشکیل کشور افراطی درکنار مرزهایش را نیز نمی دهد.

این شبکه تصریح کرد به نظر می رسد شروط نتانیاهو برای دستیابی به توافق با تشکیلات خودگردان،بیشتر بهانه ها و موانعی باشد که نخست وزیر اسرائیل درمقابل مذاکرات قرار داده است تا به قول ناظران سیاسی بتواند راهبردش درباره شهرک سازی دراراضی فلسطینی ها ویهودی سازی قدس را ادامه دهد،البته هدف مهمتر نتانیاهو رسیدن به پاکسازی اسرائیل ازوجود اعراب و نابودی میراث فرهنگی وتاریخ فلسطینی ها است.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.