سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فرهنگ ترافیک، احترام به حقوق شهروندی است

یکی از اصلی ترین رفتارهای اجتماعی که نشانه شخصیت، احترام به حقوق شهروندی و تربیت عالی خانوادگی فرهنگ ترافیک است.

 ابهری در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: یکی از اصلی ترین رفتارهای اجتماعی که نشانه شخصیت و تربیت عالی خانوادگی است، فرهنگ ترافیک است. رعایت قوانین و مقررات، رعایت حقوق شهروندان، نظارت و کنترل وسیله نقلیه سه محور اصلی در فرهنگسازی است.
وی ادامه داد: خانه و مدرسه از اصلی ترین مراکز آموزشی رانندگی درست و عبور بی خطر در سطح جامعه است و عابرین پیاده بیشترین سهم را در مجروحین و کشته ها دارند.
ابهری در خصوص رعایت مقررات و قوانین راهنمایی و رانندگی، تصریح کرد: رانندگان و عابرین پیاده موظف به رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی هستند.
خستگی، خواب آلودگی، ضعف مهارت در کنترل خودرو و رانندگی در حالت های غیر طبیعی به تصادف دامن زده است.
وی ادامه داد: برای نهادینه کردن فرهنگ صحیح و منطقی ترافیک بعنوان یک هنجار مطلوب اجتماعی والدین، آموزگاران و مسئولین و دولتمردان باید رفتار قانونی در رانندگی را کاملا رعایت کنند و آنرا در کتب درسی و فیلمها و سریال های آموزشی تلویزیونی بگنجانند.
ابهری با اشاره به عوامل پرخطر ترافیک، افزود: با توجه به اینکه یکی از علت های اصلی در بروز تصادفات ضعف فرهنگ ترافیک است و رفتارهای پرخطر در رانندگی مانند انحراف به چپ، رانندگی مارپیچ، لایه کشیدن اتوموبیل ها، تجاوز از سرعت قانونی و رفتارهای ناهنجار و نادرست در رانندگی است.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.