سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

باحضور مدیرکل انتقال خون کهگیلویه و بویراحمد

بخش فرآورده‌گیری خون در مرکز انتقال خون گچساران افتتاح شد

بخش فرآورده‌گیری خون مرکز انتقال خون گچساران با حضور مدیرکل انتقال خون کهگیلویه و بویراحمد و جمعی از مسئولان افتتاح شد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ، بخش فرآورده‌گیری انتقال خون این شهرستان پیش از ظهر امروز و با حضور رستم حسن‌زاده مدیرکل انتقال خون استان کهگیلویه و بویراحمد و جمعی از مسئولان در محل پایگاه انتقال خون در بیمارستان شهیدرجایی گچساران افتتاح شد و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

مدیرکل انتقال خون کهگیلویه و بویراحمد در مراسم افتتاح این بخش اظهار کرد: خون یک منبع نادر و حیاتی بوده که اهدای آن به انسان‌ها حیات می‌دهد و سبب سلامتی میلیون‌ها نفر می‌شود.

رستم حسن‌زاده ابراز داشت: کار اصلی خون، انتقال اکسیژن از ریه‌ها به تمام سلول‌های بدن و حمل مواد دفعی، مواد غذایی، هورمون‌ها و دیگر مواد مفید است.

وی با بیان این که خون سبب لخته‌شدن و نیز حفظ محیط درونی ما می‌شود، ادامه داد: خون بدن انسان‌ها را در برابر میکروارگانیسم‌های مهاجم حفظ می‌کند.

حسن‌زاده یادآور شد: وقتی که مقدار زیادی از حجم خون به علت تصادف، جراحی و یا آسیب فیزیکی از بدن خارج می‌شود، اهدای خون صورت می‌گیرد.

وی تصریح کرد: همچنین در افرادی که یکی از ترکیبات خاص خون را ندارند اهدای خون انجام می‌شود.

مدیرکل انتقال خون کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به این‌که پایگاه انتقال خون گچساران دارای فعالیت‌های مطلوبی است، افزود: پایگاه‌ انتقال خون گچساران مجهز و با فضای فیزیکی مطلوب تأسیس شده که در حال خدمات‌رسانی به مردم این شهرستان و شهرهای همجوار است.

حسن‌زاده افتتاح بخش فراورده‌گیری خون در این مرکز را گامی مؤثر در راستای خدمت‌رسانی مطلوب و به موقع به بیماران عنوان کرد.

وی خاطرنشان کرد: تا پیش از این شهرستان‌های کهگیلویه و بویراحمد برای فرآورده‌گیری خون اهدا شده و تحویل فرآورده‌ها به مرکز استان مراجعه می‌کردند.

مدیرکل انتقال خون کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اهمیت افتتاح و راه‌اندازی بخش فرآورده‌گیری پایگاه انتقال خون گچساران ابراز داشت: از هر کیسه خون، سه فرآورده اصلی و چند فرآورده دارویی می‌گیرند که این کار فرآورده‌گیری؛ تا پیش از این تنها در مرکز استان انجام می‌شد.

مدیرکل انتقال خون استان کهگیلویه و بویراحمد اعتبار هزینه شده برای افتتاح این بخش را افزون بر یک میلیارد ریال عنوان کرد.

حسن‌زاده گفت: این میزان اعتبار از محل اعتبارات استانی تأمین شده است.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.