سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل/

پیشنهاد تعلیق غنی‌سازی در ایران مردود است

رئیس کمیته انرژی‌های نو و هسته‌ای کمیسیون انرژی مجلس گفت: پیشنهاد سناتورهای آمریکایی برای تعلیق غنی‌سازی در ایران مردود است و مجلس ایران هرگز به این خواسته تن نخواهد داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ جلیل جعفری بنه‌‌خلخال با بیان اینکه نگاه ایران به صنعت هسته‌ای تجاری‌سازی است، اظهار داشت: در این نگاه هرگز دچار غفلت برای ساخت بمب هسته‌ای یا اتمی نخواهیم شد.

وی با بیان اینکه مذاکره‌کنندگان ایرانی در مذاکره هسته‌ای در ژنو بر استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای تاکید کرده‌اند، خاطرنشان کرد: مذاکرات در ژنو به پایان رسید و مذاکره‌کنندگان ایرانی این نکته را مورد توجه قرار دادند که حقوق ملت و بحث حفظ غنی‌سازی و فناوری هسته‌ای چیزی نیست که بتوان از آن عبور کرد.

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی به نامه سناتورهای آمریکایی به اوباما درباره مذاکرات هسته‌ای ژنو اشاره کرد و یادآور شد: سناتورهای آمریکایی در نامه‌ای که اخیراً به اوباما نوشته‌اند بحث تعلیق را مطرح کرده‌اند.

جعفری بنه خلخال افزود: این سناتورها باید بدانند که مجلس ایران به هیچ عنوان بحث تعلیق را نخواهد پذیرفت.

وی گفت:‌ اگر آنها می‌خواهند این مذاکرات به نتیجه برسد، خود نمایندگان آمریکا و سناتورها باید بدانند که ملت ایران و نمایندگان مجلس هیچ وقت اجازه نخواهند داد که حقوق ملت در انرژی هسته‌ای پایمال شود.

این نماینده مجلس تصریح کرد: ملت و نمایندگان مجلس و دولتمردان ایران این اطمینان را به مذاکره‌کنندگان 1+5 دادند که انرژی هسته‌ای هیچ وقت به سمت استفاده غیر‌صلح‌آمیز نرفته و در آینده هم نخواهد رفت و این موضوع هم مورد تاکید مقام معظم رهبری است.

جعفری بنه‌خلخال بیان داشت: ایران می‌خواهد صنعت هسته‌ای را داشته باشد و این حق ملت ایران است و می‌خواهیم این صنعت را تجاری‌سازی کنیم و یکی از برنامه‌های آینده کشور تبدیل این صنعت به یک تجارت بزرگ اقتصادی است.

رئیس کمیته انرژی نو و هسته‌ای کمیسیون انرژی مجلس جعفری بنه‌خلخال در ادامه افزود: این امر به این دلیل صورت می‌گیرد تا بتوانیم به عنوان یک مرکز در بین کشورهای منطقه عمل کنیم و سوخت مورد نیاز کشورهایی که می‌خواهند در منطقه در آینده نیروگاه اتمی بسازند را تامین کنیم و ما بتوانیم از این صنعت به عنوان یک کار اقتصادی و درآمدزا در آینده استفاده کنیم./س

برچسب ها: اردبیل ، تعلیق ، غنی ، سازی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.