سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فرانس24: کارنامه مذاکرات ژنو مثبت بود

شبکه تلويزيوني فرانس بيست و چهار گزارش داد: کارنامه گفتگوهاي هسته اي بين ايران و غرب درخصوص برنامه هسته اي ايران از سوي طرفهاي مذاکره کننده مثبت ارزيابي شده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، اين شبکه افزود: در اولين دور از مذاکرات هسته اي بين ايران و گروه پنج به اضافه يک به نظر مي رسد ايران با بازرسي غير منتظره بازرسان از مراکز هسته اي خود موافقت کرده است. مذاکرات هفتم و هشتم ماه نوامبر ادامه خواهد يافت.

مجري از گزارشگر اين شبکه در ژنو سوال کرد: آيا در روز هاي اخير يک گام واقعي در ژنو برداشته شده است. گزارشگر گفت: به نظر مي رسد که کارنامه مذاکرات دو روز اخير بسيار مثبت بوده است. دو طرف مذاکره کننده گفتگو ها را مثبت ارزيابي کرده اند.

کارترين اشتون رئيس ديپلماسي اروپا اعلام کرد، براي اولين بار مذاکره کنندگان و جمهوري اسلامي ايران بر سر يک بيانيه مشترک به توافق رسيدند و همانطور که شما گفتيد اين توافق به ادامه مذاکرات در  ماه نوامبر در ژنو منجر شد.

تا تاريخ اعلام شده کارشناسان تحريم ها و کارشناسان مسايل هسته اي خواهند توانست مذاکرات بين اشتون و ايران را دنبال کنند.

اشتون از اعتماد دو جانبه در مذاکرات سخن به ميان آورد. جواد ظريف نيز ضمن ابراز خوشبيني از مذاکرات تاکيد کرد که گفتگو ها در ماه نوامبر فني خواهد بود و سطح کارشناسان شرکت کننده در مذاکرات افزايش چشمگيري خواهد داشت. 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.