سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یزد/

چهار فروند بالگرد به امکانات هلال احمر یزد افزوده می‌شود

رئیس جمعیت هلال احمر کشور از افزایش چهار فروند بالگرد به امکانات هلال احمر خبر داد و گفت: این بالگردها با تجهیزات نوین و امکانات روز خریداری خواهند شد

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز یزد

 

محمود مظفر در آیین افتتاح نوزدهمین پایگاه امداد هوایی کشور در یزد اظهار داشت: بالگردها از قدرت بالایی در مانورهای امداد و نجات و استفاده از آنها در مواقع اضطراری برخوردار هستند از این رو بنا داریم چهار فروند بالگرد به تجهیزات این جمعیت اضافه کنیم.

وی با بیان اینکه بر اساس سیاست‌های کلی نظامف جمعیت هلال احمر وظیفه آمادگی و امدادرسانی در برابر حوادث طبیعی و سوانح انسانی را به عهده دارد ادامه داد: افزایش توان و کارایی جمعیت هلال احمر و نیروهای امدادی از برنامه‌ای اصلی این جمعیت است.

وی با تاکید بر ضرورت برگزاری دوره‌های آموزشی همگانی و آموزش امدادگران افزود: ارائه آموزش‌های امدادی به تمامی اقشار جامعه برای کاهش اثرات و خسارات ناشی از بلایای طبیعی ضروری است.

این مقام مسئول عنوان کرد: در ادامه از وجود 30 حادثه و بلای طبیعی در کشور خبر داد و گفت: 40 حادثه و بلای طبیعی در دنیا شناخته شده است که از این تعداد 30 حادثه در کشور ایران وجود دارد که لازم است با آگاه سازی مردم از خسارات ناشی از این حوادث جلوگیری کرد.

وی به تشریح برنامه‌های این جمعیت در این هفته پرداخت و بیان داشت: در راستای توسعه جمعیت هلال‌احمر، در این هفته پایگاه‌ های امداد و نجات جاده‌ای و هوایی در نقاط مختلف کشور به بهره‌برداری خواهد رسید.

مظفر با بیان اینکه تاکید جمعیت هلال‌احمر بر آموزش امدادگران و عموم مردم است گفت: هدف اصلی جمعیت هلال‌احمر هم آموزش و تربیت امدادگران است تا در مواقع بروز حوادث قدرت مانور امدادگران بیشتر باشد.

این مقام مسئول در بخشی از سخنان خود توسعه و تجهیز امدادگران و جمعیت ‌هلال‌احمر به امکانات به روز را از ضروریات خواند و تصریح کرد: احداث پایگاه‌های امداد هوایی در سطح کشور نیز در همین راستا است و قرار است در هر استان حداقل یک پایگاه امداد هوایی داشته باشیم.

وی امداد هوایی را از عملیات‌های حساس در جمعیت هلال احمر برشمرد و عنوان کرد: همواره باید کادر ویژه عملیات امداد هوایی از آمادگی لازم برخوردار باشد و در بخش‌هایی که امکان کمک‌رسانی از طریق زمینی وجود ندارد وارد عمل شوند.

رئیس جمعیت هلال احمر کشور انجام تمرینات مکرر و متعدد را در این زمینه لازم و ضروری خواند و گفت: مدیریت در شرایط بحرانی و بروز حادثه با مدیریت در شرایط عادی تفاوت زیادی دارد که لازم است همواره آماده باشیم.//س
برچسب ها: بالگرد ، امداد ، یزد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.