سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مسابقات والیبال جام ورزش؛

خودروسازان کارخانه را شکست دادند

تیم والیبال پیکان تهران در دیداری نفس گیر با نتیجه 3 بر 2 از سد تیم باریج اسانس کاشان گذشت.

 به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، دیدار دو تیم والیبال باریج اسانس کاشان و پیکان تهران از سری مسابقات جام ورزش به میزبانی هیئت والیبال تهران در خانه والیبال تهران برگزار شد.

در این دیدار تیم باریج اسانس با ترکیب صادق زاده، امیری، قائمی، غفور، مهدوی، تشکری به مربی گری مصطفی کارخانه پا به میدان گذاشت.

در سوی مقابل تیم پیکان با ترکیب شبان، حسینی، محمدنژاد، بخششی، محمدکاظم، کشاورزی به مربیگری سعید رضایی که در غیاب اکبری به مسابقات آماده بود، وارد میدان شد.

ست اول: این بازی با سرویس قائمی آغاز شد. کاشان که از دو بلند زن چپ دست در ترکیب خود بهره می برد بازی را بهتر از پیکان آغاز نمود. تشکری که به تازگی از تیم ملی بازگشته بود در دو صحنه پیاپی مهاجمان حریف را دفاع کرده تا این تیم کاشانی باشد که زودتر به امتیاز 8 در ست اول دست یابد.علیرغم اینکه انتظار می رفت پیکان با وجود در اختیار داشتن اکثر بازیکنان در تمرینات خود هماهنگ تر ظاهر شود اما این باریج اسانس بود که در اکثر حملات مهاجمان پیکان را با دفاع مواجه می کردند و در دریافت های انتهای زمین نیز کاملا هماهنگ تر بودند. البته در امتیازات بالاتر پیکان خود را پیدا کرد و موفق گردید فاصله امتیازی خود با حریف را کمتر کند اما در نهایت این باریج اسانس بود که با نتیجه 25 بر 21 موفق به پیروزی دست یابد.

ست دوم: این ست نیز با دفاع های خوب باریج اسانس شروع شد و توانست از حریف خود پیشی گیرد اما پیکان در ادامه برخلاف ست اول خیلی سریع نبض بازی را به دست گرفته و موفق شد بازی را به تساوی کشانده و حتی سریع تر از حریف به امتیاز 8 برسد.

عملکرد دفاع های وسط باریج اسانس در این ست عالی بود اما امیر حسینی در این ست تنوع پاس های خود را بیشتر کرده تا همانند ست اول از اسیر دفاع های حریف نشوند. اما در ادامه نماینده کاشان موفق شد با سرویس های خوب غفور و قائمی از حریف پیشی گرفته و سعید رضایی را مجاب کند که دو بار درخواست وقت استراحت دهد. اما در نهایت این باریج اسانس بود که موفق شد این ست را نیز با امتیاز 25 بر 23 به سود خود خاتمه دهد.

ست سوم: شروع این ست با تعویض پاسور پیکان همراه بود و رضایی توانست با آوردن حیدری به جای حسینی از حریف پیشی گیرد و در ادامه نیز با پاس های خوب حیدری توانست برتری خود را حفظ کند. باریج اسانس که لیبروی خود را برای بازی های باشگاه های جهان به کاله داده بود در دریافت های این ست نتوانست موفق عمل کند و این بلندزن های پیکان بودند که موفق تر از ست قبلی عمل کرده و امتیازات زیادی را کسب کردند . درنتیجه این ست با نتیجه 25 بر 21 به نفع پیکان به پایان رسید.

ست چهارم: مصطفی کارخانه این ست را با پاسور دوم خود آغاز کرد و مهدوی را از ترکیب خارج نمود. پیکان که در ست های قبلی با گذشت زمان عملکردش بهتر می شد در این ست نیز از حریف پیشی گرفت و نماینده کاشان در این ست دیگر آن انسجام ابتدای بازی را نداشت و در زدن سرویس بسیار پر اشتباه بود در مقابل دفاع های پیاپی و منسجم پیکان در مقطعی از بازی اختلاف امتیاز مناسبی را برای این تیم ایجاد کرد. اما این پایان ست چهارم نبود و با ورود مهدوی باریج اسانس موفق شد اختلاف امتیاز خود را با حریف کم کند و بازی را به تساوی بکشاند ولی در نهایت دریافت های خوب انتهای زمین این کمک را به پاسور پیکان کرد که مهاجمان را به خوبی تغذیه کرده و بازی را به با احتساب نتیجه 25 بر 21 به ست پنجم بکشاند.

 ست پنجم: شروع بازی در این ست با تیم پیکان بود و اولین امتیاز ست پایانی را کاشانی ها بدست آوردند. هیچ کدام از دو تیم که دوست نداشتند بازنده بازی باشند سعی داشتند اشتباهات خود را کاهش دهند. بازی مساوی ادامه داشت تا جایی که سرویس غفور به بیرون رفته و پیکان توانست از حریف خود پیشی گیرد. اما در ادامه امیر غفور خیلی زود اشتباه خود را جبران کرده و با دو امتیاز پیاپی بازی را به تساوی کشاند. در صحنه ای از بازی مهدوی که متعقد بود داور اشتباه کرده است به سمت داور دوم رفته و به شدت به وی اعتراض کرد. ست پنجم تا امتیاز 21 به صورت پایاپای ادامه داشت و هیچ کدام از تیم ها حاضر به پذیریش شکست نبودند. اما در نهایت پیکان موفق شد روی اشتباه حریف با نتیجه 23 بر 21 پیروز دیدار افتتاحیه جام ورزش باشد.

 از حواشی این دیدار نیز می توان به مصدومیت مهدی بازارگرد، عدم حضور مربی تیم پیکان و استقبال کم تماشاگران اشاره کرد.

پايان متن/مح
.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.