سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رودهن/

میدان ورودی شهر پردیس آبستن بروز خطرات و سوانح رانندگی است

دبیر کمیته راهبری جامعه ایمن شهر جدید پردیس گفت: میدان ورودی شهر آبستن بروز خطرات و سوانح رانندگی است و اصلاح مهندسی آن می تواند امری راهگشا محسوب شود.

اباصلت رحمتی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهار داشت: خوشبختانه در سایه همکاری با مسئولان پلیس راهور شهرستان پردیس و در قالب اقدامات کارگروه ترافیک جامعه ایمن این شهر، طرح شناسایی نقاط حادثه خیز مراحل اجرایی خود را سپری می کند.

وی ادامه داد: رانندگان به هنگام ورود و خروج از میدان اصلی و ورودی شهر پردیس بیش از هر موضوعی به فکر جلوگیری از آسیب دیدگی هستند.

رحمتی تصریح کرد: گویی در این میدان هیچ اصلی از اصول ایمنی به کار گرفته نشده، از این رو باید فکری اساسی برای رفع خطرات این بخش از شهر پردیس کرد.

دبیر کمیته راهبری جامعه ایمن شهر جدید پردیس از تشکیل کارگروه "جلوگیری از مرگهای خاموش" در پردیس خبر داد و گفت: بزرگترین میدان این شهر نقطه ای حادثه خیز است.

وی ادامه داد: در تجربه چند سال حضور در جامعه ایمن، حوادثی تلخ از مرگ همه یا برخی اعضای خانواده به سبب استفاده ناصحیح از وسایل گرمایشی گاز سوز مشاهده شده است.

رحمتی افزود: یکی از دغدغه های اصلی جامعه ایمن و کارگروه مرگهای خاموش بعنوان زیرمجموعه ای از این تشکیلات مردم نهاد، جلوگیری از بروز حوادث ناگوار ناشی از گازگرفتگی است؛

دبیر کمیته راهبری جامعه ایمن شهر جدید پردیس تصریح کرد: در این بین، سرما در شهری کوهستانی همچون پردیس زودتر از سایر نقاط آغاز می شود و باید نسبت به ارتقای سطح آموزش خانواده های این خطه تلاشی وافر داشت.

وی ادامه داد: در زمینه ارتقای سطح دانش خانواده های پردیسی اقدامات متعددی نظیر طرح "آموزش خانه به خانه" با محوریت بانوان، بعنوان مدیران خانه از سوی مجموعه جامعه ایمن پردیس در سایه بهره گیری از کارشناسان زبده فن در دست بررسی است.

رحمتی افزود: حتی اگر همه این برنامه های پیشگیرانه صرفاً رفع خطر از جان یک شهروند را نیز محقق سازد، شادی و رضایت خاطری زایدالوصف برای اعضای جامعه ایمن پردیس حاصل می شود.

دبیر کمیته راهبری جامعه ایمن شهر جدید پردیس تصریح کرد: همچنین با سود جستن از دانش کارشناسان فن، آمار وقایع احتمالی سالیان گذشته و دلایل وقوع آنها مورد بررسی قرار می گیرد تا از تکرار و تلفات بعدی جلوگیری شود./س


برچسب ها: پردیس ، خطر ، رانندگی ، میدان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.