سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

يک روز غفلت هم از "بافت های فرسوده" خسران آور

عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه، یک روز غفلت هم از "بافت های فرسوده"، موجب بروز خسارات می شود گفت: توقف صد درصدی مسکن مهر اشتباه است از این رو می توان این طرح را با بافت های فرسوده تهاتر کرد.

سیدبهلول حسینی نماینده مردم آذربایجان شرقی و میانه در خانه ملت، در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران با تأکید براینکه نوسازي "بافت های فرسودی" از الزامات است، افزود: هر اندازه که دولت نسبت به بافت های فرسوده بی اهمیت باشد، به همان اندازه دچار خسارت خواهد شد، زیرا درصورت وقوع یک حادثه طبیعی، مجبور می شود 100 برابر هزینه کند، تا بتواند این نقاط را ترمیم نماید.
وی اظهار داشت: همچنین نوسازی بافت های فرسوده موجب بازگشت آرامش به مردم می شود و از وقوع خسارات جبران ناپذیر جلوگیری می کند.
حسینی به اشتغال زایی از این طریق اشاره کرد و گفت: مشاغل زیادی در حوزه مسکن فعالیت می کنند، از این رو به هر اندازه که اقدام به ساخت و ساز جدید نماییم، به همان اندازه به اشتغال زایی کمک کرده ایم.
عضو کمیسیون عمران مجلس اذعان داشت: هم اکنون بافت های فرسوده چهره ی نامتناسبی به شهر داده است، که اگر نوسازی شوند، قطعا باعث زیبایی و هماهنگی شهرها می شوند.
وی با بیان اینکه تهاتر مسکن مهر با بافت های فرسوده مثبت ارزیابی می شود، گفت: مسئله توقف صددرصدی مسکن مهر نادرست است، از این رو می توان با ارائه اصلاحاتی در این طرح هم چون واگذاری مسکن مهر به متولدین هرشهر و جلوگیری از خرید و فروش این واحدها، هم تقاضا را به یک دهم تقلیل داد و هم مسکن را از حالت کالای سرمایه ای خارج کرد.
حسینی خاطرنشان کرد: به طور کلی، یک روز غفلت از بافت های فرسوده نیز موجب برو خسارات در حوزه مسکن خواهد شد.

برچسب ها: بافت فرسوده ، خسران ، غفلت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.