سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تعمیر لوازم منزل عمرتان را دراز می کند

پژوهشگران به تازگی دریافته اند که مردانی که کارهای تعمیراتی انجام می دهند به نسبت سایر مردان از عمر طولانی تر و سلامت بیشتری برخوردارند.

به گزارش خبرنگار  بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ مردان که کارهای تعمیراتی انجام می دهند و حتی در خانه در زمینه کارهای تعمیراتی به همسران خود کمک می کنند تا 23درصد کمتر دچار مرگ ناگهانی و مشکلاتی از این دست می شوند.

گفتنی است: این آزمایش که بر روی حدود 50 مرد متاهل صورت گرفته در رده سنی 64 سال نشان داده است که این مردان به نسبت همسالان خود که کارهای تعمیراتی انجام نمی دهند از سلامت روحی و جسمی بیشتری برخوردار هستند.

بررسی ها نشان می دهند: همین طور علاوه بر کارهای تعمیراتی، کارهایی مانند دوچرخه سواری، باغبانی، تعمیرات ساختمان، قایقرانی و اموری از این دست نیز می تواند باعث ارتقای سلامت مردان بازنشسته شود.

پزشکان کارهای تعمیراتی راحتی به مردان جوان نیز توصیه می کنند زیرا می توانند تا 25% باعث کاهش مرگ و میر ناگهانی در سنین جوانی شود.

پزشکان به مردانی که ورزش می کنند نیز توصیه می کنند: تا در صورت عدم وجود داشت مشکلات جسمی و قبلی و با صلاحدید پزشک با شدت ورزش کنند تا عرق کنند و باین ترتیب سلامت روح و جسم خود را تامین نمایند.

برچسب ها: سلامت ، عمر ، منزل ، روحی ، مردان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.