سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رعایت نکات ایمنی هنگام ذبح "دام" الزامی است

معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی گفت: ضمن تشریح نکات ایمنی که مانع انتقال تب کریمه کنگو هنگام ذبح "دام" می شود گفت: توصیه ما به مردم این است که از کشتار دام در منازل خود بپرهیزند.

محسن مشکوه در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: کسانی که طی ایام عید قربان در منازل خود اقدام به کشتار "دام" می کنند باید برای پیشگیری از ابتلا به تب خون ریزی دهنده کریمه ی کنگو از وسایل ایمنی مانند دست کش، ماسک، عینک و .... استفاده کنند.
وی افزود: همچنین دور کردن کودکان از محل کشتار دام الزامی بوده زیرا احتمال آلوده بودن خون و ترشحات دام وجود دارد.
مشکوه اضافه کرد: بعد از کشتار دام نیز گوشت آن باید به مدت 24 ساعت درون یخچال بالای صفر درجه نگهداری شود تا درصورت وجود ویروس درآن، ویروس از بین برود.
وی تصریح کرد: به ویژه کبد(جگر) دام باید بین 24 تا 48 ساعت پس از کشتار دریخچال نگهداری شده و از مصرف آن بلافاصله بعد از کشتار دام جدا خودداری شود.
مشکوه تأکید کرد: حرارت دادن کبد دام قبل از مصرف نیز ضروری است و  باید مراقب باشند که جگر دام کاملا حرارت ببیند سپس آن را مصرف کنند.
وی در پایان اضافه کرد: با توجه به این که عرضه دام اسلم و تحت نظر دامپزشک، با همکاری سازمان دامپزشکی شهرداری و سازمان میادین میوه و تره بار در مناطق 22 گانه استان تهران طی ایام عید قربان صورت می پذیرد، به مردم توصیه می شود اکیدا از کشتار دام در منازل خود خودداری کنند.
برچسب ها: دام ، ذبح ، ایمنی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.