سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

13 کشته بر اثر طوفان ويفا در ژاپن/ لغو صدها پرواز

بر اثر وزش طوفان قدرتمند موسوم به ویفا در یکی از جزایر ژاپن دست کم سیزده نفر جان خود را از دست دادند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  خبرگزاری شین هوا، از سرنوشت 38 نفر دیگر هم در جزیره اوشیما که در فاصله 120 کیلومتری جنوب توکیو قرار دارد خبری در دست نیست. در منطقه توکیو هم سه نفر مفقود شده اند.

علت مرگ این افراد رانش زمین و سیلاب ناشی از طوفان ویفا عنوان شده است.

طوفان سهمگینی در حال عبور از مناطق ساحلی ژاپن است. این طوفان با بارش شدید باران همراه شده است. طوفان قدرتمند موسوم به ویفا در جزیره اوشیمای ژاپن دست کم هفت نفر را قربانی کرده است. این طوفان به توکیو (پایتخت ژاپن) نیز رسیده است. این طوفان در مسیر حرکت خود به مناطق شمال شرقی ژاپن رفته است. سرعت این طوفان حدود یکصد و بیست کیلومتر در ساعت است.

طوفان سهمگین سبب لغو بیش از پانصد پرواز در خطوط هواپیمایی ژاپن شده است. طوفان و بارندگی شدید سبب مختل شدن برنامه حرکت قطارها و ترددهای زمینی شده است. طوفان برای ساکنان جزیره اوشیما بسیار پرهزینه بوده بطوریکه سبب وارد آمدن خسارتهای گسترده شده است. طوفان چندین خانه را ویران کرده است. صدها اصله درخت نیز بر اثر طوفان فروافتاده و خطوط انتقال برق با مشکل مواجه شده است.

در بیست و چهار ساعت گذشته بیش از هشتصد میلیمتر بارندگی در این جزیره ثبت شده که دو برابر کل بارندگی یک ماه گذشته در این جزیره است. طوفان و بارندگی شدید سبب رانش زمین در برخی از این مناطق طوفان زده شده است.

باتوجه به شدت طوفان پیش بینی می شود شمار تلفات این طوفان افزایش یابد.

برچسب ها: طوفان ، ژاپن ، کشته ، پرواز ، japan
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.