سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حزب سبزهاي آلمان از گفتگوهاي تشکيل دولت ائتلافي با مرکل خارج شدند

حزب سبز آلمان اوایل بامداد چهارشنبه اعلام کرد از روند گفتگوها با حزب محافظه کار «آنگلا مرکل»، صدر اعظم برای تشکیل دولت ائتلافی آینده آلمان خارج شده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، "کلودیا راث" معاون رهبر حزب سبزهای آلمان پس از ساعت ها گفتگو در برلین در کنفرانسی مطبوعاتی اعلام کرد: سبزها نمی خواهند درباره ائتلاف مذاکره کنند.
 
وی گفت: «آیا ما از پایه و اساس محکمی برای چهار سال دولت (ائتلافی) برخورداریم؟ پس از این گفتگوها ما چنین چیزی مشاهده نکردیم.»

«هرمان گروهه » دبیرکل حزب «سی دی یو» مرکل ، شکست این مذاکرات را تأیید کرد.

مذاکرات برای تشکیل «ائتلاف بزرگ» چپ - راست با سوسیال دمکراتها (اس پی دی ) قرار است پنجشنبه از سر گرفته شود.

دوحزب « سی دی یو » و « سی اس یو » ، با وجود پیروزی قانع کننده در انتخابات پارلمانی 22 سپتامبر آلمان، نیازمند ائتلاف با یک حزب دیگر هستند تا بدین وسیله اکثریت خود را در پارلمان تضمین کند.

انتخابات اخیر آلمان نشان داد دو سوم آلمانی ها از « ائتلاف بزرگ » چپ - راست بین این دو حزب بزرگ یعنی محافظه کاران مرکل و سوسیال دمکرات های چپ میانه حمایت می کنند.

دو حزب «سی دی یو» و «سبزها » هیچ گاه به اتفاق همدیگر در سطح ملی دولت تشکیل نداده اند هرچند در سطح منطقه ای به طور مشترک با هم کار کرده اند.
گروهه با وجود اختلافات سیاسی شان که عمدتا حول محور مسائل اجتماعی است ، « فشردگی»مذاکرات و همچنین « احترام متقابل فراوان» را بین دو حزب ، مورد تأکید قرار داد.

دبیرکل حزب سی اس یو باواریا که محافظه کار تر از حزب « سی دی یو » مرکل است و در نتیجه کمتر به سبزها نزدیک است، گفت از « سطح جدی » گفتگوها شگفت زده شده است.

وی افزود محافظه کاران موانع غیر قابل عبوری را برای همکاری با اکولوژیست ها (سبزها) نیافته اند.

راث گفت سیاست مربوط به آوارگان و پناه جویان و همچنین مسئله انرژی و صادرات تسلیحات از جمله مسائلی بود که سبزها و مرکل نتوانستند درباره آن توافق کنند.
گروهه گفت از نظر وی محافظه کاران به شدت با افزایش مالیات ها که مد نظر سبزهاست مخالفند.

سوسیال دمکراتها یکشنبه در مجمع متشکل از 200 نماینده درباره این که آیا درباره تشکیل ائتلاف بزرگ جدید با مرکل وارد مذاکرات رسمی بشوند یا خیر ، تصمیم گیری خواهند کرد.
برچسب ها: حزب سبز ، آلمان ، مرکل ، ائتلاف ، germany ، merkel
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.