سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفتگوی اختصاصی با شبکه ان بی سی؛

ظریف : باید گام اول را برداشت/ باید به دنبال راه حل باشیم نه امتیاز

وزیر امور خارجه در گفتگوی اختصاصی با شبکه ان بی سی گفت در فضای بین المللی کنونی برنده و بازنده نداریم ، یا با هم می بریم یا با هم می بازیم، این ماهیت فضای کنونی سیاست بین المللی است .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، محمد جواد ظریف گفت: شما نمی توانید در حالی که دیگران ناامن هستند در امنیت زندگی کنید. شما نمی توانید در حالی که دیگران در فقر زندگی می کنند در رفاه باشید. حوادث یازده سپتامبر به طور کامل به همه ما این مسئله را ثابت کرد که داشتن جزیره ای امن در جهانی ناامن غیر ممکن است. امنیت تقسیم نشدنی است.  
بنابراین ما نباید به دنبال امتیاز باشیم چه امتیاز گرفتن و چه امتیاز دادن. هدف ما باید یافتن راه حل باشد. به اعتقاد من این ایده ای است که برای حرکت به سوی آینده نیاز است و این دقیقا رویکردی است که همه ما به دنبال استفاده از آن هستیم. 
ظریف در پاسخ به سئوال خبرنگار که گفت یافتن راه حل در فضای ناامنی ساده نیست تاکید کرد باید گام اول را برداشت چرا که گام نخست از همه گامها دشوارتر است. برداشتن این گام شجاعت و رهبری می خواهد و زمانیکه این گام برداشته شد این مسیر دیگر به اندازه نخست دشوار نیست.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.