سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خوشبيني ناشي از گفتگوها با ايران موجب کاهش قيمت نفت نيويورک شد

درحالي که بازار نفت گفتگوهاي مربوط به برنامه هسته اي ايران در ژنو و همچنين تحولات اوضاع مربوط به بدهي و بودجه آمريکا را زير نظر دارد ، بهاي نفت در بازار نيويورک سه شنبه در آغاز به کار بازار ، کاهش يافت.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه؛ حدود ساعت 13 و 15 دقيقه به وقت گرينويچ ، بهاي هربشکه نفت وست تگزاس اينترمدييت( نفت پايه آمريکا) براي تحويل در نوامبر با يک دلار و پنج سنت کاهش ، به 101 دلار و 36 سنت رسيد.

تحليلگران درباره اهميتي که بايد به گفتگوها با ايران داده شود اختلاف نظر دارند . اين گفتگوها سه شنبه و چهارشنبه در ژنو پس از شش ماه بن بست برگزار مي شود.

به گفته مت اسمت از تحليلگران بازار نفت ، ازسرگيري گفتگوها با حکومت ايران درخصوص برنامه هسته اي ايران قيمت هاي  نفت را به دو علت تحت فشار قرار داده است : اين گفتگوها مي تواند تنش ها را در منطقه توليد کننده نفت کاهش دهد و نيز مي تواند به طور ملموسي شمار بشکه هاي نفتي را که ايران صادر مي کند افزايش دهد.

به گفته کارشناسان ، در صورت موفقيت گفتگوها ، تحريم ها عليه ايران از جمله تحريم صادرات نفتي اين کشور ،ممکن است لغو شود که اين مسئله مي تواند به بازگشت سريع يک ميليون بشکه نفت در روز به بازار نفت جهاني منجر شود.


برچسب ها: ایران ، نفت ، ژنو ، گفتگو ، قیمت ، بین الملل
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.