سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قم/

پیام تبریک شهردار قم به مناسبت فرا رسیدن عید قربان

قربان یعنی سربلندی ابراهیم خلیل(ع)، آرامش و رضای اسماعیل(ع) و امیدواری هاجر؛ چه نکو روزی است این عید سعید که پس از انجام اعمال حج، بستری می‌شود برای جاری شدن و مفهوم یافتن عبودیت و بندگی، چه اینکه گفته‌اند «بگذر از فرزند و جان و مال خویش تا خلیل‌الله دورانت کنند».

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران قم، قربان؛ نماد جشن رهایی از اسارت نفس و سر نهادن به فرمان خالق هستی که هر چه داریم و هست از اوست و هر آنچه بخواهد می‌شود و هر چه اراده کند شدنی است.

و امروز قربانی کردن و قربانی دادن یعنی تمرینی از بندگی ابراهیم در درگاه دوست؛ تجدید فرمان‌پذیری اسماعیل در کوی او و صبر پیشه کردنی هاجر گونه در برابر فرمان خدا و این فقط ظاهر است و آنچه در باطن موج می‌زند خنجر زدن بر نفس است در پایان سفری نورانی به کوی دوست.

و چه زیبا عیدی است قربان که ندای تسلیم در برابر خالق را باید سر داد و این همان رازی است که فرشتگان آن را نمی‌دانستند و به خلقت آدمی اعتراض کردند ولی ارحم‌الراحمین به آنان گفت من چیزی در مورد این مخلوق می‌دانم که شما نمی‌دانید و وقتی تیغه چاقو بر گلوی اسماعیلی کشیده شد آنگاه فرشتگان دریافتند که انسانی چنین هم خواهد بود که برای رضای حق، فرزندش را نیز به قربانگاه خواهد برد.

آری، امروز عید شرافت بنى آدم است و کرامت انسانى‌ او و فدا کردن عزیز برای عزیزترین و فراموش کردن وابستگی‌ها برای رسیدن به مطلوب‌ترین.

این عید سعید که جلوه‌ای از نظر لطف و عنایت حق تعالی بر بندگان است را به محضر امام عصر(عج)، رهبر معظم انقلاب حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای، مراجع عظام تقلید و مردم شریف قم تبریک عرض می‌کنم و امید آن دارم که در سایه نظام اسلامی، اینگونه اعیاد اسلامی را بیش از گذشته بشناسیم و در معرفی آن به دیگران توفیق یابیم./ز
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.