سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آسوشيتدپرس: گفتگوهاي ژنو مي‌تواند سکوي پرتابي براي رسيدن به توافقنامه‌ بر سر برنامه هسته‌اي ايران باشد

اسوشيتدپرس روز سه شنبه در گزارشي به قلم "جورج جان" از ژنو نوشت: اگر ايراني‌ها در اعتمادسازي موفق شوند، گفتگوهاي ژنو مي‌توانند سکوي پرتابي براي رسيدن به توافقنامه‌اي باشند که از آغاز مذاکرات بر سر برنامه هسته‌اي ايران در سال 2003، انتظار آن مي رفت.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، اين خبرگزاري  نوشت: آمريکا و پنج قدرت جهاني ديگر روز سه‌شنبه در اولين دور گفتگوها در مورد برنامه هسته‌اي ايران از زمان انتخاب حسن روحاني رئيس جمهور اصلاح‌طلب اين کشور، به گفتگو نشستند. اين گفتگوها آزمايش کليدي رويکرد جديد ايران در مورد غرب، محسوب مي‌شود.

آسوشيتدپرس ادامه داد: آمريکا، روسيه، چين، انگليس، فرانسه و آلمان مشتاق هستند که ببينند آيا شيوه جديد ايران از زمان رياست جمهوري روحاني به معناي پيشرفت خواهد بود؟ آمريکا و متحدانش اصرار دارند که براي پيش‌برد مذاکرات و پايان دادن به تحريم‌ها، به چيزي بيشتر از حرف نياز است.

يک مقام ارشد دولت آمريکا که خواست نامش فاش نشود، چرا که اجازه ارائه جزئيات در مورد گفتگوها را نداشت، اعلام کرد بر خلاف گفتگوهاي پيشين، گفتگوها به زبان انگليسي برگزار شده‌اند.

عباس عراقچي معاون وزارت امور خارجه ايران و يکي از اعضاي ارشد گروه مذاکره کننده روز يکشنبه اعلام کرد تهران براي از بين بردن شک و ترديدها در مورد برنامه هسته‌اي، پيشنهادات جديدي را در گفتگوها مطرح مي‌کند.

وي تصريح کرد جمهوري اسلامي بايد وارد مسير اعتمادسازي با غرب شود.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.