سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ناله شیطان، هزار جهاد و هزار حج

در این گزارش با رموز ناله شیطان ، هزار جهاد و هزار حج آشنا می شویم

به گزارش خبرنگار معارف باشگاه خبرنگاران،  نهمین روز، از دوازدهمین ماه سال قمری روز عرفه از اعیاد بزرگ جهان اسلام است.
 
 هر چند این روز به اسم عید نامیده نشده ، روزی است که خداوند بندگان خویش را به عبادت و طاعت خوانده و احسان خود را برای آنها گسترده است.
 
 شیطان در این روز خوار،  حقیرتر ،‌رانده تر و در خشمناک ترین اوقات خواهد بود .روز نهم ذیحجه روز عرفه و از اعیاد بزرگ است.
 
 در این بخش از گزارش به اعمال روز عرفه،  فضیلت و ثواب آن اشاره می کنیم و به جا آوردن  غسل روز عرفه برابر هزار حج هزار عمره و هزار جهاد است.
 
 خواندن دو رکعت نماز عرفه پس از نماز عصر پیش از خواندن دعای عرفه در زیر آسمان ،‌اعتراف و اقرار به گناهان  خود نزد پروردگار برابر ثواب عرفات و آمرزش گناهان است.
 
 به جا آوردن  روزه روز عرفه برای کسانی که ضعف پیدا نکنند ، خواندن دعا،‌به جا آوردن غسل، زیارت امام حسین (ع) ، در روز و شب عرفه ،‌ خواندن  نماز ظهر و عصر با رکوع و سجود نیکو زیر آسمان سپس خواندن  دو رکعت نماز در رکعت اول بعد از حمد و توحید، در رکعت دوم پس ازحمد، خواندن سوره فلق سپس خواندن چهار رکعت نماز درهر رکعت بعد از این نماز خواندن نماز امام علی(ع) در هر رکعت خواندن حمد، و پنجاه مرتبه توحید دارای فضیلت و ثواب بسیار است روز عرفه از اعیاد بزرگ اسلامی است  کسی که این روز را در عرفات حضور یابد، توفیق بزرگی دارد این روز اعمال و دعاهای فراوان دارد، بهترین و با فضیلت ترین عمل روز عرفه، دعا است.
 
 روز عرفه برای تقویت ،‌معرفت الهی و رابطه عمیق تر با پرهیزگار حق و شناخت صفات جمال و جلال خداوند،‌بسیار مناسب  و معثنم است.
 
 به جا آوردن  و خواندن ذکرهای خاص روز و شب روز عرفه، خواندن صد مرتبه تسبیحات اربعه، صد مرتبه سوره توحید،  صد مرتبه آیه الکرسی ، صد مرتبه صلوات، ده مرتبه لااله الا الله،  وحده لاشریک له ، له الملک وله الحمد یحیی، ده مرتبه یا اله، ده مرتبه یا رحمن، ده مرتبه یا رحیم، ده مرتبه یا بدیع السموات و الارض ،‌یا ذالجلال و الاکرام، ده مرتبه یا حی یا قیوم ،‌ده مرتبه  یا حنان یا منان، ده مرتبه لااله الا نت ده مرتبه آمین دارای ثواب و فضیلت بسیار است  
 
گزارش : از زهره کلهر

برچسب ها: ناله ، شیطان ، جهاد ، حج
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.