سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قم/

نظارت و بازرسی صحیح خدمت به نظام اسلامی است

مدیرکل بازرسی استان قم گفت: نظارت و بازرسی صحیح بر عملکرد دستگاه‌ها در حقیقت خدمت به ادارات و نظام اسلامی محسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، محمود صلبی پیش از ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیران سابق و جدید بازرسی استان قم که در دادگستری قم برگزار شد، اظهار کرد: از حسن اعتمادی که نسبت به من صورت گرفته است تشکر می‌کنم و امیدوارم خداوند نیز در این مسیر مرا یاری کند تا در راستای خدمت خالصانه موفق باشم.

وی افزود: قم دارای ظرفیت‌های گوناگون معنوی از جمله بارگاه نورانی کریمه اهل بیت (ع)، حوزه علمیه و مراجع تقلید است و به همین دلیل جایگاهی ویژه و بی‌بدیل در جهان اسلام دارد و نماد دین‌مداری محسوب می‌شود و خدمت در این شهر نیز بسیار سنگین خواهد بود.

مدیرکل بازرسی استان قم با بیان اینکه مردم نیز انتظارات به حق و بیشتری از مدیران قم دارند، گفت: سازمان بازرسی جایگاه خطیری در قانون اساسی ایران دارد و اداره کل بازرسی قم نیز با درک این مهم فعالیت خود را با جدیت پیگیری خواهد کرد زیرا چشم و گوش دستگاه قضایی محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: مستقل بودن سازمان بازرسی از قوه مجریه ظرفیتی گسترده به منظور فعالیت بهتر و آزادانه در اختیار بازرسان این سازمان قرار داده است؛ در نظام اسلامی نظام بازرسی و نظارت علاوه بر کشف جرایم ابزاری به منظور سالم‌سازی نهادها و دستگاه‌ها محسوب می‌شود.

صلبی با اشاره به تاکیدات رهبری در مورد نظارت و بازرسی بر همه امور تصریح کرد: ساختار سازمان بازرسی باید به گونه‌ای باشد که برای هر دستگاه واحدی داشته باشد و در حین اجرای پروژه‌ها و حتی پیش از آن کار خود را انجام دهد زیرا این امر نقشی اساسی در سلامت اجتماع خواهد داشت.

مدیرکل بازرسی استان قم با تاکید بر گسترش فرهنگ نظارت‌پذیری در سطح جامعه گفت: نظارت و بازرسی صحیح موجب ارتقای کیفی فعالیت دستگاه‌های دیگر می‌شود و نوعی خدمت به آنهاست؛ در بسیاری از موارد عدم عملکرد صحیح موجب بروز ناکارآمدی و فساد می‌شود به همین دلیل سازمان بازرسی باید با مراقبت کافی زمینه دفت عمل در کارها را فراهم آورد.

وی اضافه کرد: بازرسی‌ها نباید موجب از دست رفتن انگیزه کار دیگر دستگاه‌ها شوند؛ بازرسی به شیوه تخریبی موجب ضربه وارد شدن به کارها شده و دستاویزی نیز به دست مدیرانی می‌دهد که به دنبال فساد هستند.

صلبی با بیان اینکه افراط و تفریط و تساهل و تسامح جایی در سازمان بازرسی ندارند، گفت: دوری از سیاسی‌کاری و مدنظر قرار دادن قانون و شرع مهم‌ترین رویه سازمان بازرسی و ادارات کل آن در استان‌هاست./س

برچسب ها: قم ، نظارت ، بازرسی ، صحیح ، خدمت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.