سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قم/

کتاب «شریعت رؤیا» منتشر شد

مدیر تدوین و چاپ انتشارات موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) از انتشار کتاب «شریعت رؤیا» با زیر عنوان بررسی و نقد اصول نظری اندیشه معنوی پائولو کوئیلو خبر داد.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، محمد روحانی با اشاره به کتاب شریعت رویا با زیر عنوان بررسی و نقد اصول نظری اندیشه معنوی پائولوکوئیلو اظهار کرد: این کتاب در پنج بخش تدوین شده که فصل نخست آن به بررسی کلیاتی در زمینه معنویت، زندگی و مکتب پائولوکوئیلو می‌پردازد و در زمینه تاثیر پذیری از فرقه و شخصیت وی سخنانی مطرح می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: فصل دوم این کتاب دارای عنوان اصول معرفت‌شناسی است که در سه بخش امکان شناخت،‌ نسبیت‌گرایی، بنیادگرایی و دعوت به تجربه‌گرایی مطالبی در این بخش تبیین می‌شود.

مدیر تدوین و چاپ انتشارات موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) یادآور شد: فصل سوم اصول انسان‌شناسی است که در سه حوزه جایگاه انسان در آفرینش، معرفی ذات انسان و بیان وظایف انسان تدوین شده است.

وی ادامه داد: فصل چهارم اصول دین‌شناسی پائولو کوئیلو است که خداشناسی، راهنماشناسی و شریعت‌گریزی از مطالبی است که در این فصل مطرح می‌شود.

روحانی با اشاره به فصل پنجم این کتاب با عنوان اصول نظری طریقت پائولوکوئیلو گفت: اخلاق راه و راه‌های رسیدن به معنویت از مهم‌ترین مباحثی است که در این فصل مطرح می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: این کتاب پژوهشی در قلمروی عرفان‌های نوظهور است که هدف نویسنده ارائه مبانی نظری پائولو کوئیلو برای فهم بهتر گفته‌ها و نقدهای اوست.

مدیر تدوین و چاپ انتشارات موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) عنوان داشت: بی شک اگر پائولوکوئیلو به جای گریز از مسئله شناخت معقول جهان و انسان در پی یافتن راهی برای پاسخ منطقی به آن بود یا دست کم پاسخ ادیان الهی را به مهم‌ترین پرسش‌ها بررسی می‌کرد، به نتایج بهتری می‌رسید.

وی ادامه داد: بسیاری از نتایج پائولوکوئیلو به دلیل ضعف در معرفت‌شناسی، خداشناسی و همچنین برداشت نادرست از انسان و استعدادهایش است.

کوئیلو در مدرسه حقوق ثبت‌نام و رویای خود را برای نویسنده شدن رها کرد. وی وقتی به برزیل بازگشت، به عنوان یک ترانه‌سرا شروع به کار کرد، در سال 1974، کوئیلو به جرم فعالیت‌های خرابکارانه توسط دولت نظامی حاکم دستگیر شد، دولتی که حدود 10 سالی بود که قدرت را به دست گرفته بود و اشعار کوئیلو را به عنوان جناح چپ برای خود تهدیدآمیز تلقی می‌کرد.

کیمیاگر، کوه پنجم، ‌راهنمای رزم‌آور نور، ظهیر، چون رود جاری باش و برنده تنها نیست از آثار دیگر پائولو کوئیلو است.‌/س

برچسب ها: قم ، کتاب ، شریعت ، رویا ، انتشار
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.