سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساری /

رقابت کشورهای دنیا برای تولید غذای سالم

یکی از دغدغه کشورهای دنیا تامین و تولید غذای سالم و ارگانیک است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری ، رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران امروز در همایش غذا که به مناسبت روز جهانی غذا در ساری برگزار شد با بیان اینکه امنیت غذایی کافی و سالم و بهداشتی برای همه مردم دغدغه جهانی به ویژه بزرگترین دغدغه مسئولان است گفت:علوم کشاورزی که در تولید مواد غذایی نقش مهمی دارد یکی از علوم به ظاهر ساده اما پیچیده است.

عظیمی افزود: فرآیندتولید محصولات کشاورزی همواره با ریسک همراه است و تولید مواد غذایی به خصوص از نوع مواد غذایی سالم و بهداشتی به تدابیر ویژه نیاز دارد.

به گفته وی 14 محصول کشاورزی تولید استان رتبه نخست را در کشور دارد که نشان دهنده نقش مازندران در تامین مواد غذایی کشور است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت : از 250هزار هکتار زمین کشاورزی که در کشور به کشت محصولات ارگانیک اختصاص داده شد 60 هزار هکتار آن به مازندران اختصاص دارد.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مازندران نیز با اشاره به اینکه سازمان جهانی غذا 16 اکتبر را روز غذا اعلام کرد گفت: 160 کشور جهان به ویژه ایران عضو این سازمان هستند.

آزاد بخت افزود: شعار امسال سازمان جهانی غذا (فائو) امنیت غذایی و گفتگوی فرهنگهاست که می تواند نقش مهمی در تحقق اهداف این سازمان داشته باشد.

به گفته وی 400 کارخانه تولید مواد غذایی در استان در حال حاضر فعال هستند که 4 هزار فرآورده غذایی تولید می کنند که وظایف دستگاههای مرتبط را سنگین تر می کند و باید نظارت بیشتری شود.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: در کشور ما علاوه بر سالم و بهداشتی بودن مواد غذایی باید حلال نیز باشد./ز

برچسب ها: تامین ، تولید ، ارگانیک
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.