سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

چاق‌ها پس از جراحي 10سال بيشتر عمر مي‌کنند!

مديرگروه جراحي علوم‌پزشکي مشهد با درخواست از سازمان‌هاي بيمه‌گر براي پوشش هزينه‌هاي درماني بيماران مبتلا به چاقي‌مرضي، اعلام کرد: 80 تا 90درصد وزن زياد اين بيماران با جراحي از بين مي‌رود و به اين ترتيب 10سال طول عمر فرد افزايش مي‌يابد.



به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد،د
کتر علي جنگجو با بيان اين که در چاقي مرضي و BMI بالاي 40، رژيم گرفتن و اصلاح تغذيه نمي‌تواند کارساز باشد»، تصريح کرد: افراد در معرض چاقي مرضي بلافاصله وارد پروسه جراحي و ايجاد محدوديت در مصرف غذاها شده که جذب صورت نگيرد.

وي خاطرنشان کرد: يکسال و نيم پس از جراحي طول مي‌کشد تا بيمار به وزن طبيعي برسد و حداکثر BMI سالم را پيدا ‌کند، از اين رو توصيه مي‌شود افراد بلافاصله پس از جراحي اقدام به لباس خريدن نکنند و کمي حوصله به خرج دهند تا شرايطشان تثبيت شود.

دکتر جنگجو با بيان اين که «پس از جراحي، بيمار دچار قحطي پروتئين، کالري و ويتامين مي‌شود»، اظهار کرد:بر اين اساس بايد اين بيماران داروهايي را مصرف کنند تا دچار کمبود ويتامين و املاح نشوند؛ ضمن اين که خانم‌ها تا 5/1 سال بعد از جراحي نبايد باردار شوند.

مديرگروه جراحي علوم‌پزشکي مشهد با اشاره به اين که «99درصد اعمال جراحي باي‌پس معده بصورت لاپاراسکوپي انجام مي‌شود»، گفت: افراد با BMI بالاي 40 بطور حتم جراحي مي‌شوند، اما BMI بين 35 تا 40 به عنوان کانديد جراحي چاقي مطرح هستند.

وي افزود: با توجه به اهميت بيماري چاقي و عوارض ناشي از آن، انتظار است سازمان‌هاي بيمه‌گر نسبت به هزينه‌هاي درمان اين بيماران حمايت کنند، چون در حال حاضر تنها 20درصد هزينه‌هاي درماني را تقبل کرده‌اند و 80درصد را خود بيمار بايد پرداخت کند.

دکتر جنگجو همچنين هشدار داد که اگر تغيير عادت غذايي و سبک زندگي جدي گرفته نشود، بر جمعيت چاق و چاقي مرضي کشور اضافه مي‌شود و هر روز تعداد کانديدهاي جراحي افزايش مي‌يابد./س

برچسب ها: چاق ، جراحی ، عمر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
ا
۱۷:۴۶ ۲۷ فروردين ۱۳۹۸
من شنبه عمل شدم حالم خوب نیست
ناشناس
۲۳:۰۵ ۱۷ مرداد ۱۳۹۴
منم الان میخوام جراحی کنم متاسفانه پولش ندارم بیمه تکمیلی هم دارم حالا بایدچیکارکنم