سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارومیه/

آغاز فاز مطالعاتی شهرک تخصصی پتروشیمی میاندوآب

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان غربی گفت: فاز مطالعاتی شهرک تخصصی پتروشیمی میاندوآب طی دو ماه آینده آغاز می‌شود.

صابر پرنیان در گفت‌و‌گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه اظهار داشت: شهرک تخصصی صنایع پایین دستی و تبدیلی پتروشیمی در میاندوآب تصویب شده است.

وی به مصوبه اخیر دولت در جریان سفر هیئت دولت دهم به آذربایجان غربی اشاره کرد و ادامه داد: این شهرک صنعتی به مساحت تقریبی 200 هکتار و در میاندوآب احداث خواهد شد.

پرنیان با بیان اینکه براساس مصوبه هیئت دولت مقرر شده در فاز نخست مطالعات این شهرک انجام شود، ابراز داشت: برای آغاز مراحل مطالعاتی این شهرک نیز باید زمین مناسب از سوی فرمانداری به شرکت شهرک‌های صنعتی معرفی شود.

وی بر اهمیت احداث شهرک تخصصی پتروشیمی تاکید کرد و یادآور شد: با ایجاد این شهرک از خام فروشی مواد اولیه جلوگیری شده و شاهد رشد و شکوفایی اقتصاد در منطقه خواهیم بود.

پرنیان با اشاره به مزیت منطقه و وجود خط انتقال پتروشیمی از این منطقه، اعلام کرد: طی 3 ماه آینده و با انجام مطالعات لازم مصوبه احداث این شهرک از شورای برنامه‌ریزی استان اخذ خواهد شد.

وی احداث این شهرک را عاملی در راستای رشد و شکوفایی میاندوآب عنوان کرد و از آمادگی کامل فرمانداری برای تخصیص زمین مناسب برای آغاز عملیات این شهرک خبر داد.

پرنیان در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: با همکاری تمامی واحدهای تولیدی و دستگاه‌های خدمات‌رسان صنعت می‌توان گام‌های مثبتی در راستای رشد و پیشرفت صنعتی آذربایجان غربی برداشت.

وی با تاکید بر اینکه باید سرمایه‌ها به سمت تولید و صنعت سوق پیدا کند، تصریح کرد: اگر از سرمایه‌های موجود در جامعه به شکل مناسبی بهره‌برداری نشود این سرمایه‌ها بجای ورود به بخش تولید به سمت واسطه‌گری و دلالی خواهد رفت.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان غربی افزود: در این راستا باید با ایجاد برنامه‌های خاص حمایتی سبب رونق تولید و صنعت که در واقع موتور محرکه اقتصاد هستند، شد.

پرنیان اظهار داشت: شرکت شهرک‌های صنعتی در کنار شهرک‌سازی و ایجاد زیرساخت‌ها برای استقرار واحدهای تولیدی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی وظیفه حمایت از صنایع کوچک را نیز بر عهده دارد.

وی ادامه داد: هدف اصلی شرکت توانمندسازی واحدهای تولیدی فعلی بوده که دراین زمینه از هیچ کوششی برای تحقق این هدف دریغ نخواهیم کرد.

پرنیان ابراز داشت: در همین راستا جلسات متعددی با سازمان‌ها و ارگان‌های خدمات‌رسان صنعت، فرمانداران، نمایندگان استانداری و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی برگزار شده و سعی در استفاده از تمامی ظرفیت‌های موجود برای حمایت از بخش تولیدی داریم.

رئیس هیئت مدیره شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان غربی با بیان اینکه موج جدیدی از تلاش و امیدواری در مجموعه شرکت بوجود آمده است، ادامه داد: حفظ احترام و تکریم ارباب رجوع و رسیدگی سریع به امور اولویت اصلی کارکنان شرکت است./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.