سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمانشاه/ مسئول شبکه لرزه نگاری کرمانشاه:

هر روز حد اقل یک زمین لرزه کوچک درکرمانشاه

مسئول شبکه لرزه نگاری استان کرمانشاه با بیان اینکه در هر روز حداقل یک زمین لرزه کوچک در استان کرمانشاه رخ می دهد، گفت: تنها کاری که می توان در برابر زمین لرزه انجام داد، مقاوم سازی ساختمان ها و رعایت آیین نامه های ساخت و ساز است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

فرهاد فروزی گفت : کشور ما بر روی کمربند زلزله جهانی واقع شده و بیشتر استان های کشور زلزله را تجربه می کنند.

وی عنوان کرد : رشته کوه های البرز و زاگرس محل برخورد صفحات تکتونیکی زمین است که در این مناطق زلزله های بزرگی ایجاد می شود و به علاوه گسل مکران در جنوب کشور نیز از مهمترین گسل های کشور و گسل معروف جهانی است و استان کرمانشاه نیز یکی از استان های زلزله خیز کشور است که گسل های خطرناکی از دیرباز در استان وجود داشته که گاهی باعث بروز زمین لرزه های بزرگ شده است.

مسئول شبکه لرزه نگاری استان کرمانشاه گفت : گسل دینور از مهمترین گسل های استان و گسلی جهانی است که در گذشته های دور باعث بروز زلزله های بزرگ شده که یکی از این زمین لرزه ها باعث تخریب کامل دینور شده است.

وی افزود : آمارهای ماهانه زمین لرزه ها نشان می هد بیشترین تعداد زمین لرزه استان معمولا اطراف صحنه و گهوراه و بزرگترین زمین لرزه ها نیز در نواحی سرپل ذهاب، قصرشیرین و صحنه رخ می دهد.

مسئول شبکه لرزه نگاری استان کرمانشاه گفت : با وجود چنین شرایطی در استان لازم است ابتدا گسل ها را مطالعه کرد و راجع به آنها شناخت به دست آورد و سپس ساخت و ساز ها را مقاوم کرد./س


برچسب ها: کرمانشاه ، شبکه ، لرزه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.