قاسم فتاحعلی در گفتوگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه با اشاره به تماسهای عملیاتی مرکز فوریتهای پلیس، اظهار داشت: در 6 ماه نخست سالجاری 94 هزار و 11 فقره تماس عملیاتی توسط پلیس 110 انجام شده است.
وی خاطرنشان کرد: تماسهای عملیاتی مرکز فوریتهای پلیس در 6 ماه نخست سال گذشته 103 هزار و 613 فقره گزارش شده است.
فتاحعلی به مشکلات و معضلات موجود در مرکز فوریتهای پلیس آذربایجان غربی اشاره کرد و اذعان داشت: عدم رعایت شهروندان در برقراری تماسهای فوریتی و غیر فوریتی یکی از این معضلات است.
فرمانده انتظامی ارومیه افزود: کلانتری 11 ارومیه که از نوع یک است روزانه 60 تا 80 فقره تماس دارد.
وی یادآور شد: زمان حاضر شدن پلیس فوریت 110 ارومیه در صحنه پس از برقراری تماس 10 تا 15 دقیقه است.
فتاحعلی به طرح جداسازی یگان 110 از کلانتریهای ارومیه خبر داد و گفت: این طرح در حال اجرا است و به زودی مرکز یگان 110 در ارومیه مستقل از کلانتریها خواهد بود.
وی خدمات دفاتر مشاوره و مددکاری کلانتریهای ارومیه را بسیار ارزشمند توصیف کرد و ابراز داشت: شش ماه نخست سالجاری 2 هزار و 306 پرونده به دفاتر مشاوره و مددکاری کلانتریهای ارومیه ارجاع داده شده است که از این تعداد 2 هزار و 59 فقره پرونده به مصالحه ختم شده است.
فتاحعلی اضافه کرد: مقامات قضایی از دفاتر مشاوره و مددکاری کلانتریهای ارومیه حمایت کنند./ز