سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اراک/

پیوستن تالاب میقان به کنوانسیون رامسر هرچه سریعتر اجرایی شود

مدیرکل منابع طبیعی استان مرکزی گفت: پیوستن تالاب مقیان اراک به کنوانسیون رامسر امری بسیار ضروری است که باید هرچه سریعتر اجرایی شود.

یوسفی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک افزود : تالاب میقان از جاذبه‌های بکر و طبیعی استان مرکزی است اما تاکنون مصوبه کنوانسیون رامسر را دریافت نکرده که باید این مصوبه را هرچه سریعتر اخذ کرد.

وی گفت : مسئله دیگری که وجود دارد این است که سند اراضی این تالاب به نام مسکن و شهرسازی است که این موضوع از نظر حقوقی جای بحث دارد و باید در این زمینه تکلیف نهایی را روشن کرد.

مدیرکل منابع طبیعی استان مرکزی افزود : کویر میقان یک زیست‌بوم بسیار حساس است و سازمان محیط زیست باید قوانین محکمی برای آن تدوین کند.

یوسفی در ادامه از طرح درخواست‌هایی مبنی بر اختصاص اراضی اطراف کویر به اجرای طرح‌های عمرانی خبر داد و گفت: به دلیل اینکه قانون مشخصی برای حفاظت از تالاب وجود ندارد، مخالفت با این درخواست‌ها کار بسیار سختی است که وجود طرح مدیریت جامع برای تالاب می‌تواند بخشی از این چالش‌ها را کاهش دهد.

وی همچنین با اشاره به پرداخت عوارض آلایندگی افزود : متأسفانه این عوارض به جای اینکه در بخش تولید، تأمین آب و پوشش گیاهی هزینه شود صرف امور شهرسازی می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی استان مرکزی در ادامه خواستار تخفیف 70 میلیارد ریال اعتبار به منظور ایجاددو هزار هکتار جنگل‌کاری در حدفاصل نیروگاه شازند تا شهر اراک در فاز اول این طرح شد و گفت: در صورتی که سازمان حفاظت محیط زیست این مبلغ را تأمین کند به اندازه 50 سال در اراک جنگل‌کاری خواهد شد./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.