سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز/

مراغه با ۲۰ درصد ذخایر معدنی آذربایجان شرقی در رتبه دوم قرار دارد

سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان مراغه گفت: مراغه با دارا بودن41 معدن پروانه دار و 20 درصد ذخائر معدنی آذربایجان شرقی، در جایگاه دوم قرار دارد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز، مصیبی در گفتگو با خبرنگاران با بیان این مطلب افزود: در حوزه صنعت معدن در مراغه 400 نفر به صورت مستقیم در حال اشتغال هستند و سالیانه یک میلیون و 600 هزار تن ماده معدنی از معادن این شهرستان استخراج می شود .

وی ادامه داد : آهک ، سنگ لاشه ، ذغالسنگ ، گرانیت ، پوکه معدنی ، خاک نسوز ، پومیس ، تراورتن ، ماسه بادی ، مرمر ، سیلیس و دیاتومیت از جمله مواد معدنی استخراجی از معادن هستند که از این میان بغیر از معادن زغال سنگ بقیه معادن روباز است.

مصیبی همچنین با اشاره به صدور 9 پروانه اکتشاف در مراغه اظهار داشت : پیش بینی می کنیم با شروع به کار این معدن و به میزان 390 میلیارد ریال در بخش توسعه معادن سرمایه گذاری صورت پذیرد.

سرپرست اداره صنعت معدن وتجارت مراغه با اعلام راه اندازی کارگروه توسعه معادن یاد آور شد : تلاش می کنیم با حمایت همه جانبه از بخش خصوصی و سرمایه گذاری در بخش معدن بیش از پیش شاهد رشد و شکوفائی این صنعت باشیم .

مراغه با 67 میلیون تن ذخیره ماده معدنی در رتبه دوم استان آذربایجان شرقی از نظر ذخایر معدنی قرار دارد/س

برچسب ها: ذخایر ، معدنی ، رتبه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.