سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بوشهر/

نقش مهم آموزش و پرورش در پیشگیری از مصرف مواد مخدر/ مصرف مواد مخدر در سنین نوجوانی

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان جم با تاکید بر نقش بسیار مهم آموزش و پرورش در پیشگیری از مصرف مواد مخدر گفت: مصرف مواد افیونی در سنین نوجوانی نیز مشاهده شده است.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ،  محمد زنده‌بودی دوشنبه‌شب در جلسه توجیهی آموزشی پیشگیری از سوء مصرف مواد مخدر  در آموزش و پرورش شهرستان جم اظهار داشت: مقابله با مواد مخدر در جامعه امر مهمی است که باید با دقت و حساسیت لازم انجام شود.

وی افزود: همکاری نهادهای مختلف برای مقابله با این پدیده نامبارک مهم است و به ویژه نقش آموزش و پرورش در این عرصه بسیار تاثیرگذار است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان جم، کنجکاوی افراد و دوستان ناباب را عمده دلیل روی آوردن نوجوانان و جوانان به مصرف مواد مخدر دانست.

وی اضافه کرد: توجه ویژه والدین به فرزندان و اهتمام جدی معلمین در مدارس می‌تواند تا حد زیادی از به دام افتادن افراد به این پدیده شوم جلوگیری کند.

زنده‌بودی یادآور شد: مواد مخدر یا منشاءگیاهی دارد یا صنعتی و باید فرزندانمان را با عواقب خطرناک آن آشنا کنیم زیرا پیشگیری بهتر از درمان بوده و اگر عضوی از خانواده در این ورطه گرفتار شود هزینه‌های بسیار سنگین مالی و جانی برای خانواده‌ها و جامعه در پی خواهد داشت.

وی ابراز داشت: در شهرستان جم نسبت به آمار جمعیتی وضعیت بسیار مناسبی در زمینه پیشگیری از سوء مصرف مواد مخدر داریم.

 

زنده‌بودی خاطرنشان کرد: مصرف این مواد افیونی در سنین نوجوانی نیز بعضا مشاهده شده که این زنگ هشدار و بیدار باش برای خانواده‌هاست که باید مراقبت و مواظبت بیشتری نسبت به فرزندانشان داشته باشند و بدانند که افرادی سود جو در پی به دام انداختن آنان هستند.

این مسئول در ادامه مطالبی را در مورد انواع مواد مخدر رایج در کشور و عوارض آنها ارائه کرد./ج1

برچسب ها: پرورش ، مخدر ، عوارض
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.