سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آمادگی سنای آمریکا برای لغو برخی تحریم‌های ایران/ واشنگتن به دنبال دستیابی به یک توافق با ایران

برخی از سناتورهای آمریکایی ادعا کردند، اگر ایران گام‌های جدی در پرونده هسته‌ای خود بردارد، سنای آمریکا برخی از تحریم‌ها علیه این کشور را لغو خواهد کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزرای فرانسه، همزمان با نزدیک شدن آغاز گفتگوهای جمهوری اسلامی ایران با گروه 5+1 در ژنو بر سر پرونده هسته‌ای، برخی از اعضای مجلس سنای آمریکا خبر از لغو تحریم‌ها علیه ایران خبر دادند، منوط به اینکه ایران در مذاکرات هسته‌ای خود گام‌های جدی برای حل و فصل این مساله بردارد.

در همین حال یک مقام مسئول در دولت آمریکا با بیان این مساله که آمریکا منتظر حاصل شدن گشایش بزرگ در مساله هسته‌ای در خلال مذاکرات ژنو نیست، افزود: واشنگتن امیدوار است با ایران به یک توافق دست یابد تا از طریق آن تمام نگرانی‌ها در خصوص برنامه هسته‌ای ایران برطرف شود.

گفتنی است: "وندی شرمن" مذاکره کننده ارشد آمریکا در مسئله هسته‌ای در دیدار با کمیته روابط خارجی سنا طی اظهاراتی گفته بود: هم اکنون وظیفه ایران است که برنامه و طرحی جدی برای مذاکرات هسته‌ای در ژنو در اختیار داشته باشد. یک مذاکره با درخواست‌های حداکثری همگان اغاز می‌شود و ما نیز درخواست‌های حداکثری خود را داشته و ایرانی‌ها هم درخواست‌های خود را دارند.

البته برخی از مقامات آمریکایی پیش از این در خصوص شکست تحریم‌ها در قبال ایران خبر داده بودند. چندی پیش مرکز تحقیقات کنگره آمریکا در گزارشی اعلام کرد: تحریم‌های آمریکا بر ضد ایران شکست خورده است.

"روزنامه جروزالم پست" نیز پیش از این در پایگاه اینترنتی خود نوشت: در گزارش مرکز تحقیقات کنگره آمریکا که یک شاخه تحقیقاتی فراحزبی است، تاکید شده که تحریم‌های آمریکا شکست خورده و نتوانسته است در سیاست منطقه‌ای و داخلی این کشور هم تغییری ایجاد کند.

انتهای پیام/
برچسب ها: ایران ، سنا ، تحریم ، هسته ای ، ژنو ، مذاکره
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.