سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز در آیین افتتاح پنجمین جشنواره گل های پاییزی :

سهم ایران از تامین نیازهای بازار گل جهان 3 دهم درصد است / دستور شهردار تهران برای برپایی نمایشگاه های محلی گل و گیاه در برخی بوستان ها

مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهر تهران تصریح کرد : سرانه مصرف گل در ایران بین 7 تا 10 شاخه و در اروپا به طور میانگین 100 شاخه است در این میان سهم ما از تامین نیازهای بازار گل در جهان 3 دهم درصد است که باید به صورت جدی افزایش یابد.

 
به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهر تهران در آیین افتتاح پنجمین نمایشگاه گل و گیاه و جشنواره گل های پاییزی گفت : خاک پنهاور ایران و تنوع اقلیمی مناسب می تواند بخش قابل توجهی از از گل و گیاه منطقه را تامین کند.
 
علی محمد مختاری گفت: با برنامه ریزی و هماهنگی با بخش خصوصی و دولت ، صنعت گل و گیاه می تواند به ارز آوری قابل توجهی برسد .  
 
این مقام مسئول تصریح کرد :  سرانه مصرف گل در ایران بین 7 تا 10 شاخه و در اروپا به طور میانگین 100 شاخه است در این میان سهم ما از تامین نیازهای بازار گل در جهان 3 دهم درصد است که این میزان می تواند تا سقف 2 میلیارد دلار در سال افزایش پیدا کند.
 
وی با انتقاد از اینکه ما نتوانسته ایم سهم چشم گیری در مقیاس جهانی در حوزه گل و گیاه داشته باشیم ، تصریح کرد: در داخل کشور به علت تامین گل و گیاه در بازار به پیشرفتی دست نیافته ایم این در حالی است که شهرداری تهران همواره کوشش کرده تا چراغ نمایشگاه گل و گیاه را بدون هیچ چشم داشتی روشن نگه دارد اما تلاش شهرداری بدون همکاری سازمان ها و تولید کنندگان نمی تواند به رونق همه جانبه این صنعت بی انجامد.
 
مختاری افزود : ایران رتبه 17 درتهیه گل و گیاه را دارد و در زمینه بسته بندی و حمل ونقل باید مورد حمایت قرار گیرد .
 
وی با اشاره به این که در هر هکتار کاشت گل در گلخانه 70 تا 100 شغل ایجاد می شود ، گفت : این موضوع می تواند درآمد زایی مناسبی نیز به همراه داشته باشد.
 
مختاری به استقبال مردم از نمایشگاه ها اشاره کرد و گفت : در یازدهمین نمایشگاه بین المللی گل وگیاه که در اردیبهشت ماه برگزار شد ، بیش از سه میلیون نفر به مدت 5 روز از نمایشگاه بازدید کردند به طوری که می توان گفت بعداز نمایشگاه کتاب ، نمایشگاه گل و گیاه دومین بازدید کننده را داراست.
 
وی ادامه داد : در نمایشگاه امسال حدود 200 تولید کننده گل و گیاه و موسسات دست اندرکار حضور دارند و البته تعداد متقاضایان بیشتر بود اما به دلیل کمبود فضا نتوانستیم تمامی این افراد را در نمایشگاه پوشش دهیم .
 
مختاری در پایان خاطرنشان کرد : شهردار تهران نسبت به برپایی نمایشگاه های محلی گل و گیاه دربرخی بوستان ها نیز دستورات لازم را داده اند.
 
پنجمین نمایشگاه گل و گیاه و جشنواره گل های پاییزی از امروز تا 26 مهر از ساعت 10 صبح الی 21 در محل دائمی نمایشگاه های تخصصی شهرداری تهران در بوستان گفتگو پذیرای بازدیدکنندگان خواهد بود ./ف
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.