سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

به همت محققان ایرانی صورت گرفت؛

استفاده از "سلول های بنیادین" در جراحی بینی

پیشرفت های زیادی در زمینه جراحی زیبایی صورت و بینی در ایران صورت گرفته و باعث شده که ایران جراحی زیبایی در جهان لقب بگیرد یکی از این پیشرفت ها استفاده از مهندسی بافت در جراحی ترمیمی است.

دکتر نوید احمدی روزبهانی متخصص گوش و حلق وبینی در گفتگو با خبرنگار فناوري نوين باشگاه خبرنگاران گفت: فناوری مهندسی بافت روشی جدید و مکمل جراحی های ترمیمی و زیبایی است.

وی گفت: در بسیاری از بیمارها به علل مختلف مثل جراحات، ضربه ها، جراحی های قلبی، عفونت ها و سرطان ها ، بافت های بدن در معرض از بین رفتن هستند در علم پزشکی بهخصوص جراحی ترمیمی و زیبایی احتیاج به ترمیم بافت داریم.

روزبهانی با بیان اینکه اکثر اوقات در تهیه این بافت ها در جراحی های زیبایی به خصوص بینی کمبود داریم گفت: گاهی بینی بیمار غضروف کافی ندارد باید این غضروف از جایی تامین شود گاه این بافت ها از بدن بیمار مثل گوش و یا دنده ها استخراج می شود و گاهی از بدن فرد دیگر و یا حتی از مواد مصنوعی استفاده می شود که حتما عوارضی برای بیماری ایجاد می کند.

این متخصص گوش و حلق وبینی ادامه داد: به وسیله فناوری مهندسی بافت، سلول بنیادی از قسمت های مختلف بدن بیمار جدا می شود و در محیط آزمایشگاه رشد داده می شوند و به سمت سلول های مورد نیاز سوق داده می شوند تا بافت های مورد نظر به شکل و اندازه مورد نیاز تولید شوند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: این بافت ها از جنس بدن بیمار هستند و حسنی که دارند این است که احتمال پس زدن پیوند وجود ندارد و روشی به صرفه تر است و عوارضی ثانویه هم ایجاد نمی کند.

برچسب ها: سلول ، جراحی ، بینی ، قلبی ، بیماری ، مصنوعی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.