سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گروگانگيري در تايلند براي كسب رضايت در تهران+عکس

مرد كلاهبردار براي جلب رضايت شاكي خود او را 20 روز در تايلند به گروگان گرفت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ يكم مهر امسال فردي با مراجعه به دادسراي امور جنايي و طرح شکايتي اعلام کرد که فردي به نام "ابراهيم "  پس از ربودنش اقدام به گرفتن اسناد مالي و چک های سفيد امضا از وي کرده است .
 
با تشکيل پرونده مقدماتي با موضوع "آدم ربايي" و به دستور قاضي بخشوده ، بازپرس شعبه هشتم دادسراي ناحيه 27 تهران ، پرونده براي رسيدگي در اختيار اداره يازدهم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت .
 
مالباخته پس از حضور در اداره يازدهم ، در اظهاراتش به کارآگاهان گفت : 4 ماه پيش و از طريق آگهي روزنامه با فردي به نام "ابراهيم محمدي" که بعد متوجه شدم هويت واقعي اش "ابراهيم . د" است ، آشنا شدم . وي به بهانه سرمايه گذاري در کشور تايلند ، مبلغ 185 ميليون تومان و طي چندين فقره چک از من پول دريافت کرد و پس از گرفتن وجوه مذکور متواري شد تا اينکه با تلاش فراوان توانستم آدرس جديد وي را در منطقه ستارخان – خيابان ارجمندي شناسايي کنم . قرار شد تا وي پول مرا بازپس دهد تا من نيز از شکايتم صرف نظر کنم اما زماني که ساعت 9 شب 31 شهريور به محل سکونت جديدش مراجعه کردم ، وی پس از پائين آمدن درخواست کرد تا در داخل ماشين با هم صحبت کنيم . چند دقيقه اي از نشستن ما در داخل ماشين ابراهيم نگذشته بود که دو نفر سوار ماشين شده و چاقويي را زير گلويم گذاشتند و مرا زير صندلي قرار داده و به محل مخروبه اي که به نظر مي رسيد در اطراف تهران باشد ، برده و در آنجا تهديد کردند که چنانچه پيگير شکايتم باشم مرا خواهند کشت و در ادامه تعدادي رسيد و برگه مبني بر اينکه هيچگونه طلبي از ابراهمي محمدي ( ابراهيم . د ) ندارم ، گرفته و رهايم کردند.
 
مالباخته در خصوص نحوه پرداخت مبلغ 185 ميليون تومان نيز به کارآگاهان گفت : يک باب منزل پدري در منطقه ده ونک داشتم که پس از توافق با ابراهيم مبني بر سرمايه گذاري در کشور تايلند ، آن را فروخته و پول حاصل از فروش منزل را در طي چندين فقره چک به ايشان پرداخت کردم.
 
مالباخته در خصوص سفر خود به کشور تايلند و زنداني شدن خود توسط ابراهيم نيز به کارآگاهان گفت : ابراهيم مرا به تايلند برد و به مدت 20 روز در يک ساختمان متروکه زنداني کرد . در آنجا از من درخواست مي کرد که با ايران تماس گرفته و درخواست پول كنم . سرانجام پس از گذشت 20 روز ، وي اجازه داد تا من به ايران بازگردم که بعد از مراجعه به ايران متوجه شدم که طي اين مدت آنها محل سکونت خودشان در تهران را تغيير داده اند .
 
با آغاز رسيدگي به پرونده ، کارآگاهان اداره يازدهم به بررسي صحت اظهارات شاکي پرداخته و سرانجام16 مهر اقدام به دستگيري ابراهيم کردند .
 
متهم در اظهارات اوليه خود و در خصوص نحوه آشنايي خود با شاکي به کارآگاهان گفت : از طريق آگهي روزنامه ، شاکي با من تماس گرفت و درخواست اخذ اقامت کشور تايلند و سرمايه گذاري در اين کشور را کرد و به اين طريق شد که با يکديگر ارتباط و متعاقب آن ملاقات داشتيم . قرار شد که من براي شاکي در کشور تايلند سرمايه گذراي کرده اما چون مريض شدم !! نتوانستم به تعهدات خود عمل کنم .
 
متهم در خصوص نحوه سرمايه گذاري خود در کشور تايلند نيز مدعي شد که در کار واردات کفش و کتاني از کشورهاي تايلند ، کره جنوبي و چين و همچنين خريد و فروش و رهن و اجاره ملک در تايلند فعاليت دارد اما تا به اين لحظه هيچگونه سند و مدرک قانونی که تأييد کننده اين موضوع باشد را به کارآگاهان ارائه نکرده است.
 
سرهنگ عباسعلي محمديان ، رئيس پليس آگاهي تهران بزرگ با اشاره به اين که متهم در حال حاضر منکر ارتکاب آدم ربايي شده و تحقيقات در اين خصوص در مراحل اوليه قرار دارد گفت : در حال حاضر متهم با قرار قانوني در اختيار اداره يازدهم قرار گرفته و تحقيقات تکميلي در خصوص ارتکاب جرم آدم ربايي از سوي متهم در دستور کار کارآگاهان اداره يازدهم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفته است .
 
رئيس پليس آگاهي تهران بزرگ در پايان اين خبر از مالباختگاني که بدين شيوه و شگرد  و به بهانه سرمايه گذاري در برخي کشورهاي جنوب سرق آسيا مورد کلاهبرداري قرار گرفته اند نيز از آنها دعوت کرد تا براي شناسايي متهم و پيگيري شکايات خود به اداره يازدهم پليس آگاهي تهران بزرگ واقع در خيابان وحدت اسلامي مراجعه كنند.

انتهاي پيام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.