سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شمارش معکوس براي پايان تنها فرصت باقيمانده براي خروج از بن بست مالي آمريکا

گفت و گوي رهبران اقليت و اکثريت سنا، تنها فرصت باقيمانده براي خروج از بن بست مالي آمريکا است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه اي بي سي نيوز،در حالي که تا ضرب الاجل مطرح شده براي افزايش سطح استقراض دولت، چهار روز بيشتر باقي نمانده است، دولت همچنان تعطيل است. بسياري مي گويند اوضاع در واشنگتن هيچ گاه چنين بد نبوده است و نشانه هايي که اين هفته مشاهده شد، مويد اين باور است. اين درحالي است که اکنون هر گونه توافقي براي خروج از اين بن بست به مذاکراه رهبران اقليت واکثريت سنا وابسته است. 

گفت و گوي روز جمعه باراک اوباما با جان بينر به شکست منتهي شد؛ مذاکرات دو حزبي در سنا نيز ديروز بي نتيجه ماند و اکنون به نظر مي رسد مذاکره بين رهبران اقليت و اکثريت سنا تنها فرصت باقيمانده است.

جاناتان کالين خبرنگار در گزارش خود ضمن تاييد اين مطلب گفت اين تنها فرصت است و فرصتي است که چندان اميدوارکننده نيست. هم اکنون تغييري عمده در برنامه بهداشت و درمان اوباما در دستورکار نيست. سناتور "ميچ مک کانل" رهبر اقليت سنا ديروز تمايل خود را براي همکاري و به توافق رسيدن با رهبر اکثريت سنا اعلام کرد اما به رغم اين ابراز هنوز نشانه اي اميدوارکننده براي توافق بين دو طرف وجود ندارد.

با توجه به بي ثباتي موجود در آمريکا، شاخص بورس در اين کشور نيز دستخوش نوسان شده است. طبق برآوردهاي موجود در صورتي که توافقي بين رهبران اکثريت و اقليت سنا حاصل نشود، شاخص ها در بازار سهام آمريکا ممکن است دو درصد سقوط کند و مشخصا شاخص سهام داو جونز پانصد تا ششصد واحد از ارزش خود را از دست مي دهد.
برچسب ها: آمریکا ، بن بست ، مالی ، گفتگو ، سنا ، crisis ، america ، senate
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.