سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز/

ایجاد تحول اساسی در کشاورزی نیازمند همکاری تمامی تشکل های صنفی

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: در راستای اجرای سیاست های اصل 44 قانون اساسی، تصدی گری دولت کاهش می یابد و تشکل های صنفی می توانند بخش مهمی از وظایف قابل واگذاری را به عهده گیرند زیرا، ایجاد تحول اساسی در کشاورزی نیازمند همکاری تمامی تشکل های این بخش خواهد بود.

 

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز، اسماعیل سعیدی در نشست اعضای هیئت مدیره نظامهای صنفی کشاورزی آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه بخش عمده ای از اراضی کشاورزی به واسطه کشت بی رویه در معرض نابودی قرار دارند، بر رعایت الگوی کشت تاکید کرد وافزود: تشکل های صنفی این بخش می توانند با ارائه راهکارهای مناسب در تصمیم گیری های اقتصادی مشارکت داشته باشند.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی نیازسنجی مناسب برای سرمایه گذاری در بخش کشاورزی را ضروری دانست و گفت: در کنار تامین نیاز داخل باید نیم نگاهی هم بر تولید صادرات محور داشت تا سهم محصولات کشاورزی در سبد صادراتی کشور افزایش یابد.

سعیدی نسبت به واگذاری اراضی کشاورزی در قالب معدن هشدار داد و گفت: این امر به زیان تولید و اشتغال در بخش کشاورزی بوده و موجب مهاجرت روستاییان می شود.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جايگاه ونقش تشكلهاي بخش كشاورزي مشخص نيست و هنوز هم نقش مهمي به آنها داده نشده است افزود: ما بايد تلاش كنيم تا تشكلها جايگاه واقعي خودشان را پيدا كنند زيرا بخش دولتي نشان داده است كه با تصديگري نمي تواند مشكلات كشاورزان وبخش را حل كند.

وي خطاب به اعضای نظام صنفی کارهای کشاورزی گفت: من از شما مي خواهم مشكلات ونظرات خود را بصورت طرح به ما ارائه كنيد تا بتوانيم با رايزني وانجام كارهاي كارشناسي آن را به يك طرح پخته و راهگشا براي حل مشكلات تبديل كنيم/س

برچسب ها: ایجاد ، تحول ، اساسی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.